فشار خون نرمال در افراد مسن

فشار خون نرمال در افراد مسن

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

فشار خون نرمال در افراد مسن :یکی از فرآیندهای سیستماتیک بدن فشار خون می باشد. فشار خون را نمی توان بیماری نامید. چرا که جزئی لاینفک از زندگی هر فردی می باشد. این فرایند را در صورتی می توان بیماری نامید که دچار نوساناتی گردد بدین معنی که از حد نرمال خود پایین یا بالا برود و بهترین راه حل نیز نگاه داشتن فشار خون در حد نرمال آن می باشد. در مقاله پیش رو از وب سایت دکتر جوزانی، ضمن توضیح در مورد فشار خون، باید بدانیم فشارخون نرمال در افراد مسن چقدر است.

فشارخون چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی ساده از فشار خون داشته باشیم بایستی بگوئیم فشار خون نیرویی است که از سمت خون به دیواره رگ ها وارد می شود. منظور از نیرو نیز پمپاژ خون توسط قلب می باشد. همانگونه که گفته شد در حالت معمولی فشارخون بیماری نبوده و جزو فرایندی طبیعی محسوب می شود و در صورت افزایش یا کاهش فشار خون می توان از آن به عنوان بیماری نام برد.

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص انژیوگرافی قلب

فشار خون نرمال در افراد مسن

فشار خون نرمال در افراد مسن

عوامل موثر در کاهش یا افزایش فشار خون

عواملی که در افزایش یا کاهش فشار خون موثر می باشند، باید توسط بهترین دکتر قلب شناسایی شوند. بروز فشار خون بالا و یا کاهش فشار خون به عوامل متعددی بستگی دارد که در مورد فشارخون بالا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         سرگیجه

·         سردرد شدید

·         تنفس سخت

·         درد در ناحیه قفسه سینه

·         مشکلات بینایی

·         ضربان نامنظم قلب

·         وجود خون در ادرار

 

فشار خون نرمال در افراد مسن

فشار خون نرمال در افراد مسن

علائم فشارخون پایین چیست؟

فشارخون نرمال در افراد مسن به موارد بسیاری بستگی دارد.  در مورد عوارض فشار خون پایین نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

·         غش کردن

·         سبکی سر  و سرگیجه

·         خستگی

·         بروز حالت تهوع

·         تاری و حتی محو شدن دید

·         عدم تمرکز

·         در نهایت بروز شوک به فرد

با توجه به موارد گفته شده هر دو نوع یعنی هم فشارخون بالا و هم فشارخون پایین می تواند برای فرد خطرناک و موجب بروز بیماری های قلبی گردد. در بهترین وضعیت بایستی در هر سنی که هستید به گونه ای زندگی نموده و از خودتان مراقبت نمائید که دچار هیچکدام از این بیماری ها نشوید. برای فرد بهترین فرایند فشار خون نرمال می باشد. فشار خون نرمال در افراد مسن منجر به مدیریت شرایط سخت و بیماری های آنها می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص قلب

فشار خون نرمال در افراد مسن

فشار خون نرمال در افراد مسن

فشار خون نرمال

برای فشار خون طبیعی یا نرمال بهترین عدد نشان دهنده در فشار سنج جیوه ای عدد کمتر از 80/120 می باشد. اگر هر بار که اقدام به گرفتن فشار خون می کنید، دستگاه فشار خون این عدد را نشان داد بدانید که از وضعیت مناسبی از لحاظ فشار خون مواجه هستید و نسبت به حفظ همین وضعیت بایستی تلاش کنید.

فشار خون نرمال در افراد مسن با توجه به توضیحات داده شده فشار خون نرمال عدد 80/120 (در اصطلاح عامیانه دوازده بر روی هشت) می باشد‌  مقدار فشار برای فرد سالمند حداکثر سیزده بر روی هشت (80/130 ) و حداقل ده بر روی شش می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که یادآوری کنیم اعداد و اندازه های گفته شده بر مبنای اطلاعات و فرمول های  پزشکی می باشد‌. فشار خون هر فرد با توجه به سوابق از لحاظ بیماری و وضعیت جسمی توسط پزشک سنجیده و محاسبه می گردد.

بیشتر بخوانید: مراکز انجام اکو قلب

فشار خون نرمال در افراد مسن

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت دکتر جوزانی، بهترین دکتر قلب، به بررسی فشار خون نرمال در افراد مسن پرداختیم. اگر در منزل خود فرد سالمندی دارید توصیه می شود برای ایشان سبک زندگی داشته باشید. بدین معنی که برای او از لحاظ تغذیه،  ورزش و چکاب منظم پزشکی برنامه ریزی کنید. پرهیز از غذاهایی که در بروز فشار خون بالا می توانند مؤثر باشند و برنامه منظم چک کردن فشار خون در منزل و ورزش های سبک به طرز شگفت انگیزی می تواند مؤثر واقع گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =