افی قلب در تهران

اکوکاردیوگرافی چیست؟چگونه بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی را پیدا کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب اکوی قلب را برای مشاهده شکل و اندازه قلب، دریچه های آن و تاثير بيماری عروق بر قلب درخواست میکند.

درباره اکوکاردیوگرافی بیشتر بدانید یکی از رایج ترین ابزار تشخیص بیماریهای قلبی اکوکاردیوگرافی است. یکی از مهمترین مزایای اکوکاردیوگرافی مشاهده تصاویر قلب در حال فعالیت می باشد. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکوی قلب هستید میتوانید مقاله مراکز اکو قلب تهران را مطالعه نمایید.

همانطور که می دانید همواره سالیانه انسان های مختلفی به بیماری های قلبی دچار می شوند،برای این که با راه های بهبودی و فارق از این بیماری ها آشنا شوید می توانید این متن را با دقت بخوانید.

اکوکاردیوگرافی  قلب چیست؟

بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب دکتر زهرا جوزانی کهن

اکوکاردیوگرافی یا اکوی قلب یک تست برای بررسی اختلالات ساختاری و عملکردی قلب و عروق است. اکوکاردیوگرافی در واقع یک سونوی قلب است که امواج صوتی با فرکانس بالا برای تهیه تصویر متحرک از قلب مورد استفاده قرار میگیرد و در مانیتور به نمایش در می آید. به طور خلاصه میتوان گفت اکوکاردیوگرافی یک روش اولتراسونیک در تشخیص ضایعات قلبی عروقی است.

اکوکاردیوگرافی در چه شرایطی ضروری است؟

پزشک ممکن است بعد از مشاهده علائم بالینی زیر اکوکاردیوگرافی را برای بیمار درخواست کند:

1- قلب صداهای غیرطبیعی داشته باشد.

2- فرد بیمار در قفسه سینه خود احساس درد بکند.

3- فرد بیمار دچار حمله قلبی شده باشد.

4- فرد بیمار دچار تب روماتیسمی باشد.

و غيره

کی اکوکاردیوگرافی قلب را انجام دهیم؟

آیا اکوکاردیوگرافی درد دارد؟

یکی از مهمترین دغدغه افرادی که دکتر برای آنها اکوکاردیوگرافی را درخواست کرده است این است که بدانند آیا اکو درد دارد یا خیر؟ خوشبختانه این روش درمان درد ندارد و نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

آمادگی قبل از اکو کاردیوگرافی

قبل از انجام اکوی قلب نیاز به مصرف داروی خاصی نیست.بهتر است قبل از انجام اکوکاردیوگرافی هیچ گونه دارویی را مصرف نکنید. فرد بیمار میتواند قبل از اکوکاردیوگرافی مانند حالت عادی وعده غذایی خود را دریافت کند.

البته در صورتی که اکوکاردیوگرافی از طریق مری انجام شود پزشک ممکن است از شما بخواهد چند ساعت قبل از تست از خوردن غذا و نوشیدن مایعات اجتناب کنید. برای انجام این روش از درمان نیاز به آمادگی خاصی نیست.

بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب در ایران

نحوه انجام اکو کاردیوگرافی قلب

بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی  می تواند اکوکاردیوگرافی تان را در مطب انجام دهد. برای انجام اکو متخصص قلب و عروق:

1- از بیمار میخواهد که روی تخت به پهلو یا پشت دراز بکشد.

2-ژل مخصوص را روي پروب میریزد.

3- با حرکت آرام دستگاه پروب را روی قسمت جلوی قفسه سینه حرکت میدهد.

4-حرکات قلبی را که در مانیتور نمایان شده است مشاهده میکند.

در حالت عادی انجام اکوکاردیوگرافی در حدود 15 دقیقه انجام میشود و پس از آن پزشک میتواند در مورد نتایج آن با فرد بیمار صحبت کند.

تاثیر ورزش بر قلب

نحوه ی پیداکردن بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب

جواب اکوکاردیوگرافی

نتایج اکوی قلب میتواند شامل موارد زیر باشد:

1- تغییرات حفرههای قلب و دیوارههای آن که میتواند به دلایلی مانند حمله قلبی و یا بالا بودن فشار خون ایجاد شده باشد.

2- قدرت پمپاژ قلب

3- حجم گردش خون

4- اندازه قلب

5- لخته خون در قلب

6- آسیب به عضله قلب

7- نقایص قلب

8- بيماريهاي دريچه هاي قلب

انجام اکوکاردیوگرافی توسط بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب در زمان کرونا

مراقبتهای بعد از اکوکاردیوگرافی

در این باره یکی از بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب یعنی خانم دکتر جوزانی گفته است که بعد از انجام اکوکاردیوگرافی می توانید به راحتی به منزل تان مراجعه نمایید و بعد از کم ترین زمان ممکن می توانید به زندگی روزمره ی خود ادامه دهید و فعالیت روزمره ی خود را از سربگیرید.

انجام اکوکاردیوگرافی در زمان کرونا

پرسشی که اکثر بیماران قلبی از ما پزشکان الان در زمان ویروس کرونا یا کووید19 دارند این است که آیا برای انجام این کار تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می شود یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که تمام پروتکل های بهداشتی در زمان وجود این ویروس به خوبی انجام می شود به گونه ایی که شما نیاز نیست دیگر نگرانی بابت تمیز بودن در زمان کرونا باشید.

اکوکاردیوگرافی مری چیست؟

در برخی موارد ممکن است پزشک به تصاویر واضح تر برای تشخیص دقیق نیاز داشته باشد در این صورت اکوکاردیوگرافی مری را درخواست خواهد کرد.

در این روش یک لوله به همراه پروب به داخل مری شما فرستاده میشود. پیش از اکوی قلب از راه مری لازم است که بیمار از هشت ساعت قبل از انجام تست ناشتا باشد.

همچنین ممکن است پزشک داروهایی جهت تسکین درد بیمار هنگام عبور پروب از مری تجویز کند. با توجه به این که لولهای که وارد دهان و مری میشود انعطاف پذیر است و از طرفی پزشک از اسپریهای بی حس کننده هنگام انجام این آزمایش استفاده میکند این تست با درد همراه نخواهد بود. در برخی موارد ممکن است تا ساعاتی بعد از اکو فرد بیمار در گلوی خود احساس درد کند.

دکتر زهرا جوزانی کهن بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب در تهران

هزینه اکو قلب چقدر است؟

با توجه به نوع اکو و دستگاه اکوکاردیوگرافی هزینه اکوکاردیوگرافی برای هر بیمار میتواند متفاوت باشد. در صورتی که فرد بیمار دارای دفترچه بیمه و قرار داد با شرکت های بیمه ایی داشته باشد هزینه های در برگیرنده ی این بیمار با توجه به داشتن دفترچه نیز کاهش می یابد بنابراین نیازی نیست که نگران باشید.

برای دریافت نوبت و مشاوره می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید یا با شماره تماس های زیر تماس بگیرید. به امید این که همه ی انسان های روی زمین سالم و تندرست باشند.

رابطه مصرف الکل و بیماری قلبی چیست؟

اکوکاردیوگرام را چه کسی انجام میدهد؟

اگر اکوکاردیوگرافی توسط بهترین متخصص قلب و عروق انجام گیرد میتواند در مطب نیز انجام شود.تا به این جا احتمالا متوجه شدید در صورتی که شما به مطب بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه نمایید این پزشک می تواند تمام کارهای اکوکاردیوگرافی قلب تان را در همان مطب انجام دهد.

در نظر داشته باشید با پیشرفت علم در سالهای اخیر اغلب بیماریهای قلبی قابل کنترل و حتی درمان می باشد بنابر این نیازی نیست که خودتان را ناراحت کنید چرا که با سعی و تلاش پزشکان انشالله تمام مشکلات تان بر طرف می شود.

اما متاسفانه برخی افراد با تاخیر به پزشک مراجعه میکنند که در برخی موارد حتی میتواند منجر به مرگ و میر شود. از این رو بسیار ضروری است که برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی تر، پس از مشاهده هرگونه علائم غیر طبیعی در عملکرد قلب خود به پزشک مراجعه کنید.

موردی که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که شما عزیزان حتما قبل از انجام این آزمایش باید نوبت دریافت کرده باشید،در وب سایت دکتر زهرا جوزانی کهن امکاناتی را فراهم کرده ایم که شما می توانید مشاوره ی درمانی و آنلاین بگیرید.

مشاوره آنلاین با بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب در تهران

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دچار نشانه های قلب در در بدن تان شده اید از این رو پیشنهاد می دهیم هرچه سریع تر خود را به مراکز درمانی برسانید و این اتفاق را نادیده نگیرید چرا که ممکن است برای شما اتفاقات ناگواری پیش بیاید.

اما در صورتی که شما با نشانه هایی که در بالای متن بیان کردیم روبرو شدید و شما توانایی مراجعه کردن به مراکز درمانی را نداشته اید پیشنهاد می دهیم در انتهای این مطلب پرسش ها را با بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب در میان بگذارید. مشاوره درمانی آنلاین درباره بیماری های قلبی این امکان را برای شما فراهم می سازد که شما بهترین تصمیم ها را بگیرید.

مشاوره آنلاین درباره ی بیماری های قلبی در زمان کرونا

همانطور که می دانید نه تنها امروزه در ایران بلکه در سراسر جهان همواره افرادی می باشند که با بیماری کرونا و کووید 19 دست و پنجه نرم می کنند به همین خاطر وب سایت دکتر زهرا جوزانی کهن سامانه ی آنلاین دریافت مشاوره ی درمانی بیماری های قلبی را برای تان قرار داده است در این سامانه شما می توانید اطلاعات خودتان اعم از سن،قد،وزن،سوابق بیماری و…را وارد نمایید.

اکو قلب چقدر طول می کشد؟

پس از این که شما اطلاعات تان را در این قسمت وارد کردید،دکتر جوزانی کهن با شما ارتباط برقرار خواهد کرد و از سوی پزشک از شما سوالاتی پرسیده می شود که مربوط به بیماری قلبی تان می باشد به همین خاطر در آخر مکالمه پزشک بهترین راهکار و روش را برای تان بازگو خواهد کرد،در ادامه برخی سوالاتی را که ممکن است از شما پرسیده شود را بیان خواهیم کرد.

سوالاتی که متخصص اکوکاردیوگرافی قلب از شما می پرسد

آیا در چند روز گذشته زندگی پر استرسی را پشت سرگذاشته اید؟

در چه ناحیه ایی از بدن تان درد را حس می کنید؟

نحوه ی بروز درد در بدن شما به چه شکل می باشد؟

آیا در حین فعالیت با تنگی نفس روبرو می شوید؟

درد در ناحیه ی چپ سینه ی شما احساس می شود یا در ناحیه چپ سینه؟

آیا شما سوابق بیماری خاصی دارید یا خیر؟

دقیقا به چه شغلی مشغول می باشید؟

درد در بدن تان دائما ایجاد می شود یا هر از گاهی این اتفاق پیش میاید؟

در پاسخ به همه ی این سوال ها پزشک موردنظرتان برای شما تصمیمی مناسب می گیرد،ممکن است شما درد در ناحیه ی قفسه ی سینه تان را احساس نمایید اما این درد از قلب تان نباشد و درد قفسه سینه ناشی از پشت سرگذاشتن زندگی پر استرس باشد به همین خاطر باتوجه به علائم تان برای شما تصمیم گیری خواهد شد. همچنین شما عزیزان برای مشاوره با بهترین دکتر قلب تهران و ایران می توانید با ما در ارتباط باشید.

1. Avatar
    حسن اقا میری گفته:

سلام وقت بخیر خدمت بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب یعنی خانوم دکتر زهرا جوزانی کهن.خواستم ببینم که شما مطب برای ویزیت دارید یا خیر در صورتی که مطب دارید میشه آدرستون رو از طریق ایمیل بفرستید.

2. Avatar
    محمد حسینی گفته:

سلام چند روزی هست که قلبم درد می‌کنه حالت تیر کشیدن داره باید چه اقداماتی را انجام بدم

3. Avatar
    مبین اصغری گفته:

سلام خدمت خانوم دکتر جوزانی کهن بنده اخیرا عمل جراحی قلب باز لنجام داده ام الان باید چه اقداماتی را انجام دهم

4. Avatar
    حسین بامداد گفته:

با سلام خدمت خانم دکتر جوزانی ضمن عرض خسته نباشید بنده از بیماران شما می باشم که با تلاش های شما رو به بهبود هستم خواستم از زحمات متخصص اکوکاردیوگرافی قلب تشکر کنم.

5. Avatar
    محمد گفته:

با سلام خدمت خانوم دکترجوزانی خواستم تشکر کنم که انقدر به فکر بیماران تون هستید ممنونم و سپاس من بعد از این که اکوکاردیوگرافی رو انجام دادم امیدم به زندگی بیشتر شد