علائم سکته قلبی و درد قلبی در مردان و زنان

علائم سکته قلبی و درد قلبی در مردان و زنان

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

بسیاری از افراد بر این باورند که درد قفسه سینه نشانه اصلی بیماری قلبی است. در حالی که تجربه این درد،  یا درد در پشت یا بازوی چپ در واقع یکی از علائم مرتبط با بیماری قلبی است؛ علائم به ظاهر نامرتبط دیگری نیز وجود دارد که می تواند به عنوان علائم پنهان بیماری قلبی و علائم احتمالی حمله قلبی در نظر گرفته شود.

حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که قلب به دلیل انسداد شریان ها اکسیژن کافی دریافت نمی کند و در نتیجه جریان خون کاهش یا قطع می شود. بهترین دکتر قلب درتهران در این مقاله بر روی بحث در مورد، علائم سکته قلبی و درد قلبی در مردان و زنان پاسخ های لازم را میدهد.

علائم سکته قلبی در بانوان

علائم سکته قلبی و درد قلبی در مردان و زنان

علائم سکته قلبی در بانوان

علائم حمله قلبی در زنان گاهی اوقات می تواند به صورت تدریجی ظاهر شود. تحقیقات نشان می دهد که چندین هفته قبل از سکته واقعی، زنان ممکن است علائم مرتبط با حمله قلبی را تجربه کنند. برای زنانی که این علائم را تجربه می کنند بسیار مهم است که به دنبال کمک فوری پزشکی باشند.

صرف نظر از شدت، حملات قلبی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. علائم شایع حمله قلبی در زنان شامل درد قفسه سینه، خستگی مفرط، ضعف، تنگی نفس، عرق کردن، درد بالای بدن، اختلالات خواب و مشکلات گوارشی است.

علائم سکته قلبی در مردان

ناراحتی یا فشار قفسه سینه:  درد ممکن است شدید باشد، اما نه در همه موارد. در مردان، این علائم حمله قلبی می تواند با احساس فشرده شدن همراه باشد. حتی ممکن است فکرکنید که سر دل شما می سوزد

سکته قلبی و خواب

شناخت علائم اولیه حمله قلبی بسیار مهم است زیرا می تواند یک وضعیت خطر ساز برای سلامتی باشد. آگاهی از این علامت بالقوه در طول خواب که نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی است، بسیار مهم است. خروپف در هنگام خواب فراتر از یک صدای آزاردهنده برای همسر یا اعضای خانواده شماست.

این می تواند به عنوان نشانه ای باشد که شما ممکن است در معرض خطر حمله قلبی باشید. هنگامی که فردی در هنگام خواب مکث های مکرر در تنفس را تجربه می کند، این اختلالات می تواند سلامت قلب شما را تهدید کند.

حمله قلبی و سکته قلبی چیست؟

علت حمله قلبی در نیاز اساسی عضله قلب به اکسیژن برای حفظ خود نهفته است. اکسیژن از طریق جریان خون از طریق عروق کرونر به عضله قلب می رسد. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون از طریق رگ به طور قابل توجهی محدود یا به طور کامل مسدود شود.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
تاثیر ورزش بر قلب

با گذشت زمان، تجمع پلاک متشکل از چربی، کلسترول و سایر مواد به تدریج باریک شده و مسیر  را مسدود می کند. این پیشرفت تدریجی به عنوان تصلب شرایین نامیده می شود که به سخت شدن شریان ها گفته می شود.

علامت سکته قلبی خفیف

علائم حمله قلبی خفیف در افراد جوان ممکن است به صورت احساس ناخوشایند فشار، انقباض یا درد در قفسه سینه ظاهر شود.

علاوه بر این ناراحتی در سایر نواحی بالای بدن مانند:

بازوها، پشت، گردن، فک یا معده، گرفتگی و احساس سوزش در قفسه سینه، درد تابشی که به بازو، گردن، فک و پشت امتداد می یابد. اینها نشانه های قابل توجهی از حمله قلبی هستند.

  • تنگی نفس قبل یا همزمان با ناراحتی قفسه سینه
  • تعریق سرد
  • احساس تهوع یا احساس سبکی سر
  • سرگیجه داشتن و غش کردن
  • مشکلات تنفسی و سرفه
  • رنگ پریدگی و تغییر رنگ
  • ناتوانی در کاهش درد با حرکت
  • اضطراب بالا
  • خستگی و ضعف
  • درد  در قفسه سینه

از اولین علائمی است که هشداری برای سکته ی قلبی به حساب می آید. با این حال، با استراحت داشتن ممکن است تسکین یابد.

بیشتر بخوانید: سکته یا حمله قلبی چگونه رقم می خورد؟

علامت سکته قلبی خفیف

علائم سکته قلبی و درد قلبی در مردان و زنان

سخن پایانی

اتخاذ یک سبک زندگی سالم در پیشگیری و کاهش شانس تجربه حمله قلبی مفید است. این شامل ترکیب یک رژیم غذایی ، حفظ وزن مطلوب، پرهیز از سیگار، ورزش منظم، مدیریت موثر استرس، و رسیدگی به هر عامل زمینه‌ای مانند (فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا، دیابت و …) که می‌تواند در حمله قلبی نقش داشته باشد.

درباره بررسی وضعیت سلامت قلب خود میتوانید به دکتر زهرا جوزانی فوق تخصص انژیوگرافی در تهران مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =