بیماری های قلبی

بیماری های قلبی

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

بیماری های قلبی – در این مقاله می خواهیم شما را با مهمترین علائم مرتبط با بیماری های قلبی آشنا کنیم. اگر این علائم را در خود مشاهده کردید فورا به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه کنید تا بهبود یابید.

مهمترین عامل مرتبط با بیماری های قلبی

مهم ترين علائمي كه مربوط به بيماري هاي قلبی وعروق هستند عبارتند از:

احساس ناراحتي در قفسه سينه

درست است که یکی از مهم ترين علائم تنگي سرخرگي عروق قلب، احساس ناراحتي در قفسه سينه است ولی باید دقت کرد که هر ناراحتي در قفسه سينه الزاما ناشي از بیماری های قلبي نيست. اگر ناراحتي قفسه سينه ناشي از تنگي سرخرگ هاي قلب باشد، به آن « آنژين قفسه صدري» گفته می شود که مشخصات آن عبارت است از

درد غالبا به شکل فشار و در ناحيه پشت جناغ صورت می گیرد

درد  با داشتن فعاليت افزايش و با استراحت کاهش می یابد

احتمال دارد به  بازو و دست چپ یا گاهی اوقات به گردن و فك منتشر گردد

با مصرف کردن  قرص هاي زيرزباني نيتروگليسيرين در طول ۵دقيقه قطع مي گردد

غالبا درد ارتباطي با وضعيت بدن چه به صورت خوابیده يا نشسته ندارد. اگر درد شديد قفسه سينه همراه  با علائمي مانند تعريق سرد، تهوع و استفراغ باشد يا بيشتر از ۳۰دقيقه به طول انجامد سکته قلبی اتفاق افتاده . پیش از آنکه بیمار دچار عوارضی مثل سکته قلبی شود باید حتما به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه کند.

اگر درد آنژيني به شکل متناوب و در زمان استراحت باشد  احتمال حمله هاي قلبي زياد است و باید حتما به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه کرد.

ناراحتی قلبی

دردهاي غيرآنژيني قفسه سينه

در صورتي كه درد قفسه سينه به فعاليت ارتباطی نداشته باشد و با قرص های زيرزباني نيتروگليسيرين تغييري  صورت نگیرد و با تنفس، سرفه و يا تغيير وضعيت  شدیدتر گردد در این هنگام احتمال قلبي بودن درد بيمار كمتر می شود و عامل غيرقلبي مانند اسپاسم عضلاني و مشکلات استخواني مطرح مي گردد.

درد سوزشي پشت جناغ كه پس از مصرف غذا ايجاد می شود و به وسیله ی خوابيدن یا خم شدن شدید می گردد و با تغيير یافتن مزه دهان به شکل ترش همراه است و با مصرف شربت هاي ضداسيدي و يا قرص هايي مانند رانيتيدين كمتر می شود و محتويات معده به مري برگشت می کند بعلت رفلاکس است

درد قفسه سينه كه با تنفس شدیدتر می گردد و همراه با تنگي نفس است مخصوصا اگر همزمان با خوابيدن تشدید یابد احتمال دارد ناشي از دلایل مهمي مانند آمبولي ريه و يا التهاب پرده هاي قلب باشد. در این صورت بایستی به بهترین دکتر قلب مراجعه گردد.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
بخش اکوکاردیوگرافی پیشرفته چه امکاناتی دارد؟

دردهاي غيرآنژيني قفسه سينه

ضعف و خستگي  زودرس

يكي از علائم رایج و شایع در اکثر بيماري هاي قلبي و غيرقلبي، بيماري هاي غددي و متابوليسمي، ريوي ومشکلات رواني مي باشد. نارسايي قلب، براديكاردي که منظور از آن ضربان پايين قلب می باشد و مشكلات دريچه اي قلب نیز با ضعف و خستگي پذيري زودرس همراه هست.

وجود  علائمی مانند تنگي نفس، سرفه، كندي نبض که ضربان كمتر از ۶۰بار در دقيقه جزء ضربان کند محسوب می شود، حملات غش، تعريق سرد و سرگيجه در تشخيص دادن مشکلات بیماری های قلبي كمك كننده  است. معاينه دقيق توسط دکتر و در صورت لزوم انجام دادن الكتروگرام قلبي، اكوكارديوگرافي،  عكس قفسه سينه و آزمايش خون غالبا باعث تشخيص سريع مشکلات قلبي مي گردد.

ضعف و خستگي  زودرس

تنگي نفس

احساس دشواري تنفس مي تواند ناشي از بیماری های قلبي يا غيرقلبي باشد. اگر تنگي نفس با فعالیت یا در حالت خوابيده نسبت به  حالت نشسته افزايش یابد به ویژه اگر همراه تورم پاها و حملات تنگي نفس شبانه باشد، مشکلات قلبي مانند نارسايي قلب و مشكلات دريچه اي مطرح می شود و با انجام اكوكارديوگرافي به راحتي قابل تشخيص است.

آسم و بيماري هاي انسدادي ريوي از دلایل شايع تنگي نفس به شمار می رود. در این حالت سرفه و خلط زیاد و احساس خس خس سينه به شکل شايع مشاهده مي شود. مصرف دخانیات به صورت طولاني مدت با احتمال آمفيزم و برونشيت شدید همراه است.

امیدواریم که مطالب این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با انواع علائم بیماری های قلبی آشنا شده باشید. هر زمان که این علائم را در وجود خود مشاهده کردید فورا به بهترین متخصص قلب مراجعه کنید تا تحت تشخیص و درمان پزشک بهبودی خود را به دست آورید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =