انواع ورزش برای قلب

بیماری هایی که بر قلب و سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

بیماری هایی که بر قلب و سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد

نیاز است که آگاهی های خود را در مورد بیماری هایی که بر قلب و سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد بیشتر کنیم تا بدین صورت همیشه قلب خود را سالم نگه داریم.

بیماری قلبی عروقی

انواع بیماری های قلبی عروقی می توانند دلایل مختلفی داشته باشند، بنابراین دانستن تفاوت آنها بسیار مهم است.

ریتم غیرطبیعی قلب

قلب یک عضو شگفت انگیز است. در یک ریتم ثابت و یکنواخت ، حدود 60 تا 100 بار در دقیقه می زند. این تقریباً 100000 بار در روز است. گاهی اوقات قلب شما از ریتم خارج می شود. پزشکان ضربان نامنظم یا غیرطبیعی قلب را آریتمی می نامند. آریتمی (که به آن دیس ریتمی نیز می گویند) می تواند ضربان نامنظم قلب یا ضربان قلبی که بیش از حد آهسته یا خیلی سریع است، باشد.

بیماری آئورت و سندرم مارفان

این دو حالت می تواند باعث پهن شدن یا پاره شدن آئورت شود.

اختلالات بافت همبند می تواند دیواره رگ های خونی شما را ضعیف کند، مانند اسکلرودرمی، استئوژنز ناقص.

اگر بیماری آئورت دارید، نیاز به بهترین متخصص قلب دارید تا شما را درمان کند.

کاردیومیوپاتی ها

این اصطلاح بیماری های عضله قلب است. آنها گاهی اوقات به سادگی قلب بزرگ شده نامیده می شوند. افراد مبتلا به این شرایط دارای قلب های غیرعادی بزرگ، ضخیم یا سفت هستند. قلب آنها نمی تواند آنطور که باید خون را پمپاژ کند. بدون درمان، کاردیومیوپاتی بدتر می شود. آنها می توانند منجر به نارسایی قلبی و ریتم غیرطبیعی قلب شوند. در این صورت باید حتما به بهترین متخصص قلب مراجعه نمایید.

بیماری قلبی مادرزادی

این مشکل در یک یا چند قسمت قلب یا رگ های خونی ایجاد می شود. قبل از تولد اتفاق می افتد.

حدود 8 نفر از هر 1000 کودک به آن مبتلا می شوند. آنها ممکن است در بدو تولد علائم داشته باشند ، اما برخی از افراد تا دوران کودکی یا حتی بزرگسالی علائم آن را ندارند. در بیشتر موارد، ما نمی دانیم چرا این اتفاق می افتد. ژنها ممکن است نقش داشته باشند یا اگر نوزاد قبل از تولد در معرض عفونت های ویروسی، الکل یا مواد مخدر قرار گیرد، ممکن است رخ دهد.

بیماری قلبی

بیماری عروق کرونر

ممکن است این مورد را به نام CAD بشنوید. این زمانی است که پلاک تجمع می کند و عروق را که به قلب شما اکسیژن و مواد مغذی حیاتی می دهند ، تنگ می کند. به این سخت شدن آترواسکلروز نیز می گویند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
علل تپش قلب و راه های درمان آن چیست؟

ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه

لخته های خون می توانند در رگ های عمیق شما، معمولاً در پاها ایجاد شوند. این ترومبوز ورید عمقی (DVT) است. آنها می توانند جدا شده و از طریق جریان خون به ریه های شما برسند ، جایی که می توانند جریان خون را مسدود کنند. به این حالت آمبولی ریه می گویند. و تهدید کننده زندگی است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

ممکن است به دلیل ژن یا سابقه خانوادگی در معرض خطر DVT باشید. موارد دیگری که می تواند خطر را افزایش دهد شامل نشستن طولانی مدت در ماشین یا هواپیما، استراحت طولانی مدت در رختخواب؛ بارداری؛ و استفاده از قرص های ضد بارداری یا جایگزینی هورمون.

نارسایی قلبی

این عبارت می تواند ترسناک باشد. این بدان معنا نیست که قلب شما از کار افتاده یا دیگر کار نکرده است. این بدان معناست که قلب شما آن طور که باید پمپ نمی کند. این باعث می شود بدن شما نمک و آب را نگه دارد که باعث تورم و تنگی نفس می شود. در این صورت به بهترین متخصص قلب مراجعه نمایید.

درمان بیماری های قلبی عروقی

درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند بر اساس نوع بیماری متفاوت باشد. و شامل موارد زیر است:

تغییر بخش هایی از شیوه زندگی شما مانند رژیم غذایی، ورزش و قطع مصرف الکل و دخانیات

داروها، از جمله داروهایی که عوامل خطر مانند فشار خون بالا یا کلسترول بالا یا لخته ها را درمان می کند

روش های پزشکی مانند قرار دادن بالن یا استنت در رگ خونی، جراحی دریچه قلب یا جراحی پیوند عروق کرونر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =