علائو هشداردهنده حمله قبلی

علائم هشدار دهنده حمله قلبی چیست

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

قلب مهمترین عضو بدن به حساب می‌آید. اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، قطعاً شما به دنبال بهترین پزشک و بهترین دکتر قلب تهران بروید و مسئله را پیگیری کنید، زیرا سلامت کل بدن به قلب سالم وابسته است. ما در این مقاله می خواهیم کار شما را راحت تر کنیم و راجع به علائم هشدار دهنده حمله قلبی با شما صحبت کنیم تا اگر متوجه آنها شدید، هر چه سریعتر به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید و پیگیری‌ های لازم را انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

12 نشانه هشدار دهنده حمله قلبی

علائم مختلفی هستند که از طریق آنها می توانید متوجه حمله قلبی بشوید. پس اگر مشکل قلبی دارید، این علائم را نادیده نگیرید.

1- اضطراب و استرس شدید

اضطراب شدید می تواند یکی از نشانه های حمله قلبی باشد و تپش قلب را هم به وجود می آورد و اگر به صورت ناخودآگاه اتفاق بیافتد، باید آن را جدی بگیرید..

2- درد قفسه سینه

رایج ترین و مهمترین علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل درد قفسه سینه می شود که حتماً باید پیگیری گردد که این موضوع در مردان رواج بیشتری دارد. اگر متوجه شدید قفسه سینه شما به سمت مرکز یا به سمت چپ درد می کند و احساس سنگینی یا فشار دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات می تواند به خاطر مشکلات معده یا سوء هاضمه باشد اما به هر حال باید پیگیری شود.

3- سرفه مداوم

سرفه مداوم یا جمع شدن مایع داخل ریه می تواند جزو علائم حمله قلبی باشد که شاید فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران هم این موضوع را به شما گوشزد کرده باشد. اگر سرفه خونی دارید، این احتمال بالاتر است. البته گاهی اوقات می تواند به خاطر ذات الریه یا برونشیت هم رخ دهد.

4- خستگی شدید

یکی دیگر از علائم حمله قلبی خستگی شدید و ضعف بدن می تواند به خاطر وقوع حمله قلبی باشد که نباید آن را نادیده بگیرید که گاها چند روز یا چند هفته قبل از هر علامتی اتفاق می افتد.

5- سرگیجه

سرگیجه قبل از حمله قلبی می تواند عاملی برای بیهوشی یا غش شود. و گاهی اوقات بعلت آریتمی یا ضربان قلب نامنظم ایجاد خواهد شد.

نشانه های هشدار دهنده حمله قلبی

بیشتربخوانید: تشخیص حمله قلبی

6- بی اشتهایی و حالت تهوع

یکی از علائم هشدار دهنده حمله قلبی حالت تهوع بدون هیچ دلیل و بی اشتهایی بدون دلیل واضح است که در طول حمله قلبی هم ممکن است شما استفراغ داشته باشید. واین که وضعیت گوارشتان به طور کامل به هم می ریزد.

7- درد در ناحیه بازو و دست

از علائم حمله قلبی مخصوصاً در مردان این است که درد بدن آنها از ناحیه قفسه سینه آغاز می گردد و در نهایت به شانه، بازو و آرنج انتقال پیدا می کند. حتی می تواند به شکم، فک و گردن هم برسد اما گاهی اوقات شما درد در قفسه سینه احساس نمی کنید. به جای آن ممکن است یکی از بازوها یا هر دو بازو یا شانه تان درد بگیرد. دردی که مداوم و متناوب است.

8- تپش قلب نامنظم

اگر متوجه شدید که ضربان قلب شما خیلی بالا رفته و به اصطلاح تپش قلب دارید یا ضربان قلبتان منظم نیست، باید به مراکز انجام اکو قلب تهران مراجعه کنید، زیرا می تواند نشانه بیماری قلبی باشد‌‌.

9- مشکلات تنفسی

سختی هنگام تنفس و تنگی نفس می تواند به خاطر مشکلات ریوی یا گاهی اوقات حمله یا نارسایی قلبی باشد که در چنین حالتی درد قفسه سینه هم شاید اتفاق بیفتد.

10- عرق سرد

یکی دیگر از علائمی که باید جدی گرفته شود، عرق سرد به صورت ناگهانی است. حتی ممکن است شما روی صندلی نشسته باشید و متوجه شوید که به شدت عرق سرد دارید.

11- درد ناحیه گردن

این موضوع در خانم‌ ها بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است به جای دست و بازوی چپ متوجه درد در ناحیه گردن و فک بشوید که  به صورت تدریجی یا به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد یا شاید مداوم است.

12- ورم

ایست قلبی گاهی اوقات به دنبال تجمع زیاد مایعات در بدن اتفاق می‌افتد. در نتیجه علائم آن می تواند شامل ورم پا، مچ پا، شکم یا ساق پا باشد. گاهی اوقات باعث افزایش ناگهانی وزن و کاهش اشتها هم می شود.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که علائم هشدار دهنده حمله قلبی چیست و در چه مواردی باید آن را جدی بگیرید. اگر احساس می کنید مشکلی برایتان اتفاق افتاده، این موضوع را نادیده نگیرید و حتماً علائم بالا را در خودتان بررسی کنید تا خیالتان راحت باشد در معرض این خطر نیستید. برای پیشگیری حتما به مراکز انجام اکو قلب تهران مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =