وقتی قلب اکسیژن کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟

وقتی قلب اکسیژن کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

وقتی قلب اکسیژن کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟

برای اینکه بدانید وقتی قلب اکسیژن کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟ به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه اکسیژن بر قلب تأثیر می گذارد

برای دریافت اکسیژن مناسب توسط بافت ها و اندام ها، قلب شما باید خون را با موفقیت پمپاژ کند. برای افراد مبتلا به COPD یا بیماری ریوی دیگر، سطح پایین اکسیژن خون نگران کننده است. چرخه جریان خون سالم قلب از این الگو پیروی می کند: بدن-قلب-ریه-قلب-بدن.

برای درک تأثیر اکسیژن بر قلب، مهم است که نحوه عملکرد قلب و همچنین خطرات ناشی از کاهش سطح اکسیژن خون برای قلب را بدانید. شما می بایست در صورت بروز مشکل به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه نمایید.

قلب چگونه کار می کند

قلب فقط به اندازه یک مشت، ماهیچه ای قوی و سخت کوش است که خون را در سراسر بدن پمپ می کند. قلب دارای چهار حفره است: حفره های فوقانی یا دهلیزها و حفره های پایینی یا بطن ها. این محفظه ها با سپتوم که دیواره ای از بافت است از هم جدا می شوند. با کمک چهار دریچه قلب، خون از طریق حفره ها پمپ می شود.

چهار دریچه قلب عبارتند از:

دریچه سه لتی، میان دهلیز راست و بطن راست.

دریچه ریوی، میان بطن راست و شریان ریوی.

دریچه میترال که میان دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد.

دریچه آئورت که میان بطن  چپ و آئورت قرار دارد.

هر دریچه دارای فلپ است که به کاسپ معروف است. در حالی که دریچه میترال دارای دو فلپ است ، بقیه دارای سه فلپ هستند.

چگونه الگوهای جریان خون قلب اکسیژن رسانی  را انجام می دهد

اکسیژن چگونه بر قلب تأثیر می گذارد از آنجا که الگوی جریان طبیعی خون از بدن به قلب به ریه ها به قلب به بدن جریان می یابد، هر مرحله از این فرآیند برای توزیع مواد مغذی و اکسیژن ضروری است. در اینجا ، ما این الگوی جریان خون را تجزیه می کنیم:

از بدن تا قلب

خون تیره، کم اکسیژن، از طریق وریدها به قلب باز می گردد و وارد دهلیز راست می شود. محفظه دهلیز راست خون را از طریق دریچه سه لتی به بطن راست تخلیه می کند.

تاثیر اکسیژن بر قلب

از قلب گرفته تا ریه ها

بعد، بطن راست خون را از طریق دریچه ریوی به داخل شریان ریوی پمپ می کند. سپس ، خون به ریه ها می رود و در آنجا اکسیژن تازه دریافت می کند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
درد قفسه سینه ناشی از معده

همچنین بخوانید : بهترین نوع رژیم غذایی برای بیماران قلبی چیست؟

از ریه ها به قلب

اکنون که خون اکسیژن رسانی شده است، رنگ آن قرمز می شود و از طریق وریدهای ریوی به دهلیز چپ باز می گردد و از دریچه میترال عبور کرده و وارد بطن چپ می شود.

از قلب به بدن

در حال حاضر ، بطن چپ خون غنی از اکسیژن را از طریق دریچه آئورت به داخل آئورت پمپ می کند و آئورت خون را به گردش خون در سراسر بدن می رساند.

وقتی قلب اکسیژن کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟

تاثیر اکسیژن بر قلب :مهم است که بفهمیم اکسیژن چگونه بر قلب تأثیر می گذارد. هنگامی که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند ایسکمی یا آنژین ممکن است رخ دهد. ایسکمی میوکارد زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به قلب کاهش می یابد، که از دریافت اکسیژن کافی جلوگیری می کند. با این حال، ایسکمی میوکارد معمولا در نتیجه انسداد جزئی یا کامل در شریان های قلب است و نه ناشی از بیماری مزمن ریوی. شایع ترین علامت ایسکمی میوکارد فشار و درد قفسه سینه است. در این هنگام می توانید به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه نمایید.

آنژین واژه ای است که برای درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون در عضله قلب به کار می رود و از علائم بیماری عروق کرونر است. علائم حمله قلبی شامل درد قفسه سینه ، تنگی نفس ، حالت تهوع ، عرق سرگیجه و خستگی است. درد قفسه سینه یا ناراحتی مربوط به آنژین معمولاً به عنوان فشار ، پری یا درد در مرکز قفسه سینه توصیف می شود.

برای بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، شرایط دیگری نیز ممکن است رخ دهد.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، بلافاصله به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =