عوارض آنژیوگرافی قلب-وب سایت دکتر جوزانی

عوارض آنژیوگرافی قلب ، دلایل انجام آنژیوگرافی قلب

عوارض آنژیوگرافی قلب از مواردی ست که قبل از انجام آن باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. در این عمل توسط پرتو ایکس رگ های قلبی را معاینه می کنند. توجه داشته باشید که آنژیوگرافی برای تشخیص بیماری های قلبی و انسداد شریان عروق کرونر قلب می باشد.

عمل آنژیوگرافی قلب که به کاتتریزاسیون معروف است بهترین و موثرترین راه برای تشخیص بیماری های قلبی می باشد.

عوارض آنژیوگرافی قلب-وب سایت دکتر جوزانی

انواع آنژیوگرافی قلب

آنژیوگرافی معمولا به دو روش انجام‌ می شود راه اول از طریق کشاله ران است و روش دوم از طریق شریان دست که لازم است با هر دو راه آشنا شویم.

آنژیوگرافی گرافی از طریق کشاله ران و مچ دست

عوارض آنژیوگرافی قلب تا به حال در بیماران ما مشاهده نشده است. در ادامه به توضیح آن می پردازیم. زمانی که آنژیوگرافی از طریق کشاله ران انجام شود، لازم است بیمار برای قطع جریان خونریزی از یک کیسه شنی به مدت چندبن ساعت استفاده کند.

در حالی که آنژیوگرافی از راه‌ دست اینگونه نیست و بسیار راحت تر انجام می شود.

در سطح جهانی اکثر آنژیوگرافی ها از طریق شریان رادیال صورت می گیرد که چند سالی ست در ایران نیز آنژیوگرافی از طریق مچ دست انجام می شود.

بعد از اینکه آنژیوگرافی برای تشخیص بیماری های قلبی انجام شد، آنژیوپلاستی برای درمان بیماری های عروقی انجام می گیرد.

استفاده از آنژیوگرافی قلب

با استفاده از آنژیوگرافی می توان انواع نارسایی وریدی را تشخیص داد. از طرفی بیماری عروق کرونر با کمک آنژیوگرافی به راحتی مشخص می شود. عمق ترومبوز وریدی نیز با آنژیو مشخص می شود. عروق محیطی نیز به راحتی در آنژیو مشخص می گردد.

تعداد عروق کرونر مسدود شده با استفاده از آنژیوگرافی مشخص می شود به علاوه محل انسداد هم مشخص شده و می توان عمق بیماری را تشخیص داد. به طور کلی با این روش می توان انواع بیماری های شریان کرونر را تشخیص داد.

استفاده از آنژیوگرافی قلب-وب سایت دکتر جوزانی

دلایل استفاده از آنژیوگرافی قلب

در صورتی که فرد مشکوک به بیماری های قلبی عروقی باشد، بهترین متخصص انژیوگرافی قلب به منظور اطمینان حاصل کردن از بیماری موجود، آنژیوگرافی تجویز میکند. با توجه به نوع درد آنژیو استفاده می شود. در صورتی که فرد درد تیپیک قفسه سینه داشته باشد به منظور اطلاع از بیماری سرخرگ کرونر آنژیو انجام می شود.

اگر فرد در قسمت های فک، گردن و قفسه سینه درد تیپیک داشته باشد و علل درد با آزمایشات دیگر مشخص نشده باشد بهترین راه تشخیص آنژیوگرافی خواهد بود. برای تشخیص درد جدید قلبی و یا دردهای در حال پیشرفت هم این عمل انجام می شود. اگر در آزمایشات مختلف و غیر تهاجمی استرس و موارد مشابه بیماری عروق قلب مشاهده شود نیز این عمل صورت می گیرد.

آشنایی با اصطلاحات اکوی قلب

با توجه به اینکه روش های مختلفی برای تشخیص بیماری های قلبی عروقی وجود دارد، بهتر است از راههای غیر تهاجمی برای تشخیص استفاده شود. چرا که عوارض آنژیوگرافی قلب می تواند برخی از افراد را درگیر کند.  اکثرا برای تشخیص انواع بیماری های قلبی از اکوکاردیوگرام و یا الکتروکاردیوگرام توسط بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب استفاده می شود.

دلایل استفاده از آنژیوگرافی قلب-وب سایت دکتر جوزانی

عوارض آنژیوگرافی قلب

تا کنون عوارض آنژیوگرافی قلب در بیماران ما گزارش نشده است. در این عمل تنها ممکن است گاهی بیمار تپش قلب داشته باشد که کاملا طبیعی می باشد. گاها بعد از انجام آنژیو فرد دچار تهوع، استفراغ و یا برافروختگی می شود که تمامی موارد بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

زمانی که کاتتر وارد قلب می شود اگر مشکلی ایجاد گردد، به سرعت داروهای مورد نیاز به طور مستقیم وارد قلب می شوند و مشکل ایجاد شده از بین می رود. در انجام آنژیوگرافی هیچ دردی برای فرد ایجاد نمی شود. پس نیاز به نگرانی نیست، کافی ست شما خونسردی خود را حفظ کنید تا عمل با سریع ترین زمان و با دقت بالا انجام شود.

مزایای آنژیوگرافی قلب

همانطور که متوجه شدید با آنژیوگرافی بهترین شیوه درمان مشخص میشود و با استفاده از آن قلب مورد بررسی قرار می گیرد تا بیماری های احتمالی قلبی عروقی را نشان دهد. بعد از انجام آن پزشک به راحتی راه درمان را آغاز می کند.

با استفاده از آنژیوگرافی پزشک متخصص قلب در زمان سریعتری می تواند بیماری را تشخیص دهد و درمان را آغاز کند.

هزینه آن مناسب است و عوارض احتمالی آن بسیار پایین است.

آنژیوگرافی تنها برای تخشیص بیماری های قلبی عروقی انجام نمی شود بلکه می توان با استفاده از آن عروق مغز، کلیه، ریه و دستگاه گوارشی را مورد بررسی قرار داد.