علت تیر کشیدن قلب

علت تیر کشیدن قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

در این مطلب به علت تیر کشیدن قلب می پردازیم امیدواریم ما را تا ادامه ی این مطلب همراهی نمایید.

همان گونه که می دانید گاهی اوقات ممکن است در زندگی شما برای شما مشکلات عصبی ایجاد شود در این گونه مواقع امکان حمله قلبی برای افراد ممکن است پیش بیاید،در ادامه علت تیر کشیدن قلب را برای شما توضیح خواهیم داد.

در صورتی که بعد از گذشت چند روز این مشکل را به صورت مکرر احساس کردید می بایست به پزشک یا بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب مراجعه نمایید.

برای شناخت بهترین دکتر قلب در تهران چه کار باید کنیم.

چرا قلب تیر می کشد؟

دسته بندی کردن تیر کشیدن قلب را می توان به دو دسته تقسیم کرد.دسته ی اول ممکن است این ناهنجاری برای مشکلات قلبی باشد دسته دوم آن دسته از ناهنجاری ها می باشد که برای بافت های دیگر پیش می آید و به اصطلاح موجب انتقال به ناحیه قلب می شود.

آن دسته از ناهنجاری هایی که مستقیم بر قلب تاثیر می گذارد عبارتند از :اختلاف خون رسانی و عمل اکسیژن رسانی به عضله قلب .

معمولا در صورتی که احساس تیر کشیدن سمت چپ تان کردید  علتی که درصد بالایی در بیماران مشاهده می شود مشکل آترواسکلروز می باشد.

عواملی دیگر در تیر کشیدن قلب

عواملی که ممکن است  دخیل باشد عبارتند از :استرس،داشتن اضطراب و نگرانی در زندگی روز مره،عفونت،ایجاد مشکل در عضلات و استخوان ها ،مشکلات ریوی، مشکل در جناغ سینه  و ….

معمولا بیمارانی که بعد از این ناهنجاری ها به پزشک مراجعه می کنند علائم هایی را که در ادامه برای شما بیان می کنیم را دارا می باشند.

تیرکشیدن قلب چه علائمی دارد؟

معمولا دارای علائم تنگی نفس،سوزش در ناحیه قلب،احساس سنگینی قلب و درد در بافت های جانبی ممکن است ایجاد شود.

در برخی از موارد نیز ممکن است این درد ریشه ایی از رفلاکس معده داشته باشد که شما نمی توانید این ناهنجاری را تشخیص دهید کار تشخیص این بیماری برای درمان توسط پزشک انجام می گیرد.

تشخیص بیماری هایی که مربوط به تیر کشیدن قلب می باشد؟

همان گونه که در متن بالا گفته شد ممکن است در اثز رفلاکس معده نیز برای شما این مشکل پیش بیاید. در مواقعی مشاهده شده است که ریشه درد عاملی نامشخص می باشد.معمولا برای تشخیص این بیماری از الکتروکاردیوگرام پزشکان قلب و عروق استفاده می کنند.در مواقعی نیز ممکن است پزشک اسکن قلب را برای بیمار تجویز نماید.پزشک می تواند از آزمایش خون کمک بگیرد..

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
بهترین دستگاه تست اکو قلب

همان گونه که بیان کردیم علت تیرکشیدن قلب گوناگون می باشد در صورتی که با این مشکل روبرو شدید خودتان را کنترل نمایید و هیچ گونه استرس اضافی به خود ندهید چرا که ممکن است مشکل شما دوبرابر شود.

ممکن است بعد از مدتی این مشکل رفع شود و شما تیر کشیدن قلب را احساس نکنید در صورتی که این مشکل برای شما به صورت متوالی در روز پیش آمد می بایست سریعا به پزشک بدون کوچکترین اتلاف زمان ممکن مراجعه نمایید.

مشکلات عدم مراجعه پزشک

در این مطلب تا به اینجا تقریبا متوجه شدید که علت تیر کشیدن قلب چه چیز هایی می تواند باشد.اما درصورتی که برای شما این مشکل پیش آمد و شما به پزشک مراجعه نکنید ممکن است بیماری شما تشدید و عواقب بدی را همراه داشته باشد که دیگر نمی توان این بیماری را کنترل کرد در آینده برای شما به بررسی چه کار هایی انجام دهیم که تیر کشیدن قلب را در مواقعی از بین ببریم تحت عنوان مقاله ایی می پردازیم.

مطالب مرتبط:میوه های مفید برای بیماران قلبی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =