علائم قلب درد

علائم قلب درد

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

علائم قلب درد – در این مقاله می خواهیم شما را با قلب و اینکه علائم قلب درد چیست آشنا کنیم تا زمانی که متوجه این علائم شدید به بهترین متخصص انژیوگرافی قلب مراجعه کنید و بتوانید سریع بهبودی خود را به دست آورید

قلب

قلب یکی از مهمترین اعضا در بدن انسان به حساب می آید.  سلامتی این عضو همیشه جزء دغدغه ی افراد است.

قلب عضوی مهم و حیاتی است که خون را که مورد نیاز همه اعضای بدن است به همه ی قسمت های بدن پمپاژ و انتقال می دهد و مواد زائد را از طریق جریان خون سیاهرگ دفع می کند. برای آگاهی بیشتر مثالی می زنیم تا بیشتر با اهمیت این عضو حیاتی آشنا شوید.

مغز نیازمند اکسیژن و گلوکز است که اگر آن را دریافت نکند موجب از بین رفتن مغز می گردد.

ماهیچه ها برای انقباض عادی به اکسیژن، گلوکز، اسیدهای آمینه، نمک های سدیم، کلسیم و پتاسیم نیاز دارند.

غدد موجود در بدن برای تولید کردن ترشحات مخصوص ، به مواد اولیه مناسب احتیاج دارند. وظیفه ی رساندن همه ی این مواد بر عهده ی قلب است.

علائم قلب درد

علائم قلب درد به شرح ذیل میباشد:

برای اینکه بدانید علائم قلب درد چیست مواردی که جزء نشانه های قلب درد است بیان می کنیم

ناراحتی قلبی

درد در قفسه سینه

درد در قفسه سینه یکی از رایج ترین علائم قلب درد به شمار می رود. اگر رگ شما مسدود شده یا دچار حمله قلبی شده اید احتمال دارد در قفسه سینه احساس درد زیاد یا فشار کنید.

زمانی که افراد دچار درد در قفسه سینه می شوند هر کدام دچار احساس متفاوتی می شوند. بعضی ها می گویند احساس می کنیم یک فیل روی ما نشسته است و برخی دیگر می گویند که احساس می کینم انگشتمان می سوزد. این احساس غالبا بیشتر از چند دقیقه به طول می انجامد. درد در قفسه سینه ممکن است در زمان استراحت یا فعالیت جسمی رخ دهد.

اگر این درد در زمان کوتاهی اتفاق بیفتد ممکن است مرتبط با قلب شما نباشد.اگر دیدید که علائم شدیدتر شده است و بعد از چند دقیقه رفع نمی شود حتما باید به بهترین متخصص انژیوگرافی قلب مراجعه کنید.

 

نکته: ممکن است بدون درد قفسه سینه دچار مشکل یا حمله های قلبی شوید که این مشکل در میان خانم ها شایع تر است

تهوع، سوء هاضمه،  درد معده یا سوزش سر دل

بعضی از افراد در زمان سکته قلبی این علائم را دارند و حتی احتمال دارد استفراغ کنند. خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این نوع علامت ها هستند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
بهترین دکتر قلب

نکته: دلایل بسیاری می تواند باعث معده درد شود که با قلب شما  ارتباطی نداشته باشد ولی باید دقت کنید که در اثر حمله قلبی ممکن است دچار معده درد شوید. اگر احساس کردید که درد معده ناشی از قلب شما است و در معرض مشکلات قلبی هستید به بهترین متخصص انژیوگرافی قلب مراجعه کنید.

احساس عرق کردن

اگر شما ورزش کردید، فعالیتی را انجام دادید یا هوا گرم است، در این موارد عرق کردن طبیعی است. ولی باید بدانید که احساس گرما و غرگرفتگی در کنار درد قفسه سینه نشانگر این است که شما به مشکل قلبی دچار شده اید و باید به بهترین متخصص انژیوگرافی قلب مراجعه کنید

درد در پا

یکی از علائم تنگی عروق پا، درد در پا است. اگر در زمان راه رفتن دچار احساس گرفتگی در پاهایتان می شوید احتمالا دچار مشکل قلبی نیز هستید. زیرا درد پا می تواند نشانگر بیماری شریانی محیطی باشد. این بیماری در افراد سیگاری یا کسانی که دچار مشکل دیابت هستند شایع است.

درد در بازو

اگر درد در بدن شما از قسمت بازو مخصوصا بازوی چپ، شروع شود و به طرف گردن نیز منتشرشود می تواند نشانگر  مشکل قلبی باشد.

درد در فک

داشتن درد فک  یکی دیگر از علائم درد قلب به شمار می رود. اگر در کنار درد قفسه سینه، درد در قسمت فک خود احساس می کنید بهتر است به بهترین متخصص انژیوگرافی قلب مراجعه کنید. چراکه احتمال دارد سکته قلبی ایجاد گردد

احساس خفگی

گاهی اوقات در گلوی خود احساس سفتی یا درد می کنید یا احساس خفگی می کنید و نفس کشیدن برایتان سخت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 7 =