علائم انعقاد خون

انعقاد خون

در این مطلب ابتدا انعقاد خون و لخته شدن خون را مورد بررسی قرار می دهیم

لخته خون چیست؟

لخته خون در واقع توده ایی از خون می باشد که به  حالت ژله ایی می باشد.انعقاد خون در اکثر اوقات به کمک بدن می آید.گاهی اوقات ممکن است دست و پای شما یا چاقو ببرد،بعد از این که دست شما بریده شد،سلول های بدن از خود ترشحاتی را ایجاد می کنند که سبب می شود خون در نقاطی که بریده است لخته شود و این کار بدن مزایایی دارد که از بروز خون ریزی های بیش تر و آسیب های بیشتری که منجر می شود به بدن وارد شود جلوگیری می کند.

اما گاهی اوقات ممکن است بدن فردی خود به خود و حالات اتوماتیک لخته ایی را ایجاد نماید.

لخته خون چگونه عمل می کند؟

لخته خون معمولا بی حرکت می باشد.بعضی موقع این لخته ها به حرکت در می آیند در رگ های خونی جابجا می شوند .بعد از این که لخته خون در رگ های خونی به حرکت در آمد ممکن است در مواقعی به قلب و ریه ی افراد برسد و آسیب های جدی و برگشت ناپذیری را به فرد بیمار وارد نماید.در این صورت باید سریعا به بیمارستان و مراکز اورژانس مراجعه نمایید.لخته خون یکی از علائم انعقاد خون می باشد.

اصلی ترین علائم انعقاد خون

همانطور که در متن بالا گفتیم انعقاد خون معمولا با وجود یک اتفاق یا بریدگی یا خون ریزی یا عوامل دیگر در بدن ایجاد می گردد اما در مواقعی نیز ممکن است انعقاد خون بدون هیچ دلیلی در بدن ایجاد گردد که خود امری به شدت خطرناک است.

بعد از این که به بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب این بیماران مراجعه کردند می توانند با پزشکان مربوطه ارتباط برقرار کنند.

تنگی نفس:

تنگی نفس در هنگام لخته شدن خون در ناحیه ریه ها ایجاد می گردد.

انعقاد خون در قلب:

برای تشخیص دقیق انعقاد خون و لخته خونی می بایست به بهترین دکتر قلب یا بیمارستان ها و اورژانس ها مراجعه کنید. در صورت عدم مراجعه به مراکز درمانی ممکن است برای شما خطراتی را به همراه بیاورد.