رژیم غذایی برای بیماران قلبی

بهترین نوع رژیم غذایی برای بیماران قلبی چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

رژیم غذایی برای بیماران قلبی

ما در این جا می خواهیم لیستی از رژیم غذایی برای بیماران قلبی معرفی کینم تا افرادی که مبتلا به بیماری قلبی هستند بتوانند با رعایت در برنامه غذایی خود بیماری خود را کنترل نمایند

برای افرادی که  دچار مشکلات قلبی هستند ، رژیم غذایی مناسب می تواند به بیماران قلبی کمک کند که از بسته شدن عروق کرونر قلب و عوارض آن جلوگیری شود، همچنین با کمک رژیم غذایی می توان فشارخون راکاهش داد، سطح کلسترول بد خون را پایین آورد و به تنطیم قند خون کمک کرد.

پس دانستید که با یک رژیم غذایی مناسب می توانید جلوی این همه بیماری را بگیرید و به بهبودی سلامت خود کمک کنید. برای یک رژیم غذایی خوب برای سلامت قلب خود می توانید به بهترین دکتر قلب مراجعه نمایید.

با مراجعه به  بهترین دکتر قلب شما می توانید با مشورت با ایشان به حفظ یک قلب سالم در بدن خود کمک کنید و از زندگی کردن بدون دارو و مراجعه به بیمارستان لذت ببرید.

رژیم غذایی

 رژیم غذایی برای بیماران قلبی

یکی از مواردی که باید در لیست برنامه غذایی خود برای داشتن قلبی سالم داشته باشید، استفاده از سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار و حبوبات است که شما بایستی این موارد را جزء مصارف روزانه خود قرار دهید تا بدین طریق ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی درون آنها را به بدن خود انتقال دهید.

شما می توانید در کنار غذا  یا به عنوان غذای اصلی موارد بالا را مصرف کنید که جزء غذاهای سالم برای بیماران قلبی محسوب می شوند. سبزیجات، میوه ها و…. دارای چربی و کالری و نمک پایینی هستند و همچینین فاقد کلسترول هستند و شما بدون هیچ نگرانی می توانید به صورت روزانه مصرف نمایید

دومین مورد که بایستی رعایت کرد و از لیست برنامه غذایی حذف کرد چربی های اشباع شده ی موجود در محصولات حیوانی و روغن نباتی جامد هستند. شما به جای آنها می توانید از روغن هایی استفاده کنید که دارای چربی های ترانس نیستند و برای رژیم غذایی بیماران قلبی خطرناک نباشند مانند روغن زیتون، روغن کانولا و روغن هسته انگور.

ممکن است در اوایل سخت باشد که این روغن ها را جایگزین روغن های دیگرکرد که قبلا در برنامه غذایی داشتید ولی با مرور زمان و تمرکز بر روی سلامتی قلب خود می توانید آنها را بپذیرید و مورد استفاده قرار دهید

سومین مورد که بایستی در رژیم غذایی برای بیماران قلبی لحاظ شود مصرف پروتئین است. شما می توانید برای وعده های غذایی خود از گوشت فاقد چربی، ماهی و منابع گیاهی که سرشار از پروتئین هستند استفاده نمایید.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
انواع ورزش برای سلامت قلب (بهترین راهکاری های حفظ سلامت قلب)

چهارمین مورد که باید به آن توجه نمایید میزان مصرف کلسترول در رژیم  غذایی است که باید کنترل کنید تا بالا نرود. شما باید از مصرف لبنیات پرچرب و غذاهای پرچربی مانند کله پاچه، مغز و زرده تخم مرغ اجتناب کنید تا سطح کلسترول موجود در خون شما به صورت متعادل باشد و سطح کلسترول خون از حد طبیعی خود بالاتر نرود.

پنجمین نکته در رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات های مناسب در برنامه غذایی است. موادی مانند برنج قهوه ای و جو دوسر سرشار از کربوهیدرات می باشند که شما برای سلامتی قلب خود می توانید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

ششمین نکته کاهش استفاده از نمک در برنامه غذایی می باشد. مصرف نمک برای فشارخون خطرناک می باشد . شما می توانید چاشنی ها و ادویه های طعم دهنده را جایگزین نمک کنید تا بدین صورت کم کم نمک از برنامه غذایی شما حذف گردد.

هفتمین نکته و مهمترین نکته در رژیم غذایی این است که از نوشیدن آب غافل نشوید. سعی کنید روزانه 1الی 2 لیتر مایعات مصرف کنید. مایعات برای بدن لازم است مگر اینکه پزشک به شما کم کردن مایعات را تجویز کرده باشد.بنابراین برای داشتن یک رژیم غذایی برای کنترل کردن بیماری قلبی خود بهتر است به بهترین دکتر قلب  مراجعه نمایید.

در این مقاله 7 نکته کلیدی برای رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی گفته شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده کمک بگیرید.

تماس با ما

شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با بهترین متخصص قلب برای انواع مشاوره از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تلفن همراه:

09109977733

شماره تماس:

22060026 – 22075535 – 22378059

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دو =