رابطه سن در بروز بیماری های قلبی چیست؟

رابطه سن و بروز بیماری های قلبی چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

رابطه سن و بروز بیماری های قلبی : یکی از مهم ترین مشکلاتی که با افزایش سن برای افراد ایجاد می شود ناراحتی های قلبی است. سبک زندگی ناسالم، مصرف سیگار، استرس و فشارهای روحی و تغذیه نامناسب می تواند‌ ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را به طرز شگفت آوری افزایش دهد. به همین دلیل، پزشکان متخصص قلب به بیماران معمولا توصیه می کنند که به طور منظم چکاپ قلب را انجام دهند. در ادامه ی مطلب راجع به ارتباط بین افزایش سن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی بیشتر صحبت می کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با بیماری های قلبی‌ خداحافظی کنید!

رابطه سن در بروز بیماری های قلبی چیست؟

چگونه ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را با افزایش سن کاهش دهیم؟

این سوال مهم و حیاتی جزء مواردی است که بیشتر افراد میانسال راجع آن می پرسند. جالب است بدانید که با ساده ترین و کم هزینه ترین کار ها می توانید برای همیشه سالم و تندرست بمانید! یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید، توجه کردن به نکاتی است که پزشکان متخصص معمولا همیشه گوشزد می کنند. هشدار های یک پزشک قطعا بر سلامتی شما فوق العاده موثر خواهد بود. اما سوال اصلی اینجاست! با افزایش سن بدن چه تغییراتی را حس می کند؟! که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب

رابطه افزایش سن و بروز بیماری های قلبی و تغییر در رگ های بدن

یکی از عوامل مهم در افزایش سن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی تغییراتی است که در رگ های بدن ایجاد می شود.

حال این تغییرات چگونه است؟! وقتی که جوان هستیم، گردش خون در رگ ها خیلی راحت و با حالت مناسب تری انجام می شود. چرا که در جوانی رگ های بدن سالم تر هستند و حالت ارتجاعی بهتری دارند. قطر آن ها هنوز سفت و تنگ نشده. به همین خاطر گردش خون در بدن و جریان آن در رگ ها به آسانی و خیلی راحت انجام می شود.

رابطه سن در بروز بیماری های قلبی چیست؟

چرا در میانسالی و با افزایش سن قطر رگ‌ های بدن تنگ می شود؟

هر چه سن افراد بالاتر می رود، به تبع دیواره ی رگ هایشان نیز سفت و تنگ تر می شود. علت این مساله پلاک هایی است که در این دیواره ها ایجاد می شود‌. این پلاک ها ناشی از موادی مثل کلسترول، چربی، کلسیم، بافت فیبروزی و… هستند که در این دیواره جمع شده اند. این فرآیند تصلب شرایین نام دارد. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین دلایل سکته و حمله های قلبی، سکته مغزی و بیماری های عروقی همین تصلب  شریان (رگ) های بدن است. این

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
ضخیم شدن دیواره قلب، هیپرتروفی قلب چگونه درمان می شود؟

مساله از سن ۲۰_۳۰ سالگی آغاز می شود و رفته رفته با افزایش سن خود را نشان می دهد. به طوری که علایم تنگ شدن رگ ها از سن ۴۰ سالگی به بعد کاملا در افراد دیده می شود. به طوری که نیمی از افراد جامعه از سن ۴۰ سال به بالا دارای رسوبات کلسترول و سایر مواد در رگ ها و شریان های خود هستند. این در حالی است که در خانم ها علایم تصلب شرایین در سن ۵۵ سالگی خودش را نشان می دهد!

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص انژیوگرافی قلب

رابطه سن در بروز بیماری های قلبی چیست؟

تصلب شریان ها چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

همانطور که در مطالب بالاتر اشاره کردیم، یکی از عوامل مشکلات قلبی که با افزایش سن ایجاد می شود، گرفتگی رگ ها یا تصلب شریان ها است. اما این مساله فقط به اینجا ختم نمی شود!

چرا که رسوب و تجمع چربی و کلسترول در رگ ها ممکن است از دیواره ی آن ها جدا شود! از آنجایی که خون ماده ای کاملا چسبنده است، با ادغام شدن خون و چربی های موجود در رگ‌ ها، احتمال ایجاد لخته و سد های بزرگی در جریان خون بالاتر می رود. در نتیجه با انسداد رگ ها و ایجاد مانع برای حرکت خون در رگ، ممکن است خونرسانی به مغز، قلب، پاها و سایر اندام های بدن دچار

اختلال شود. نتیجه ی این امر چیزی جز سکته های قلبی، مغزی، بیماری های قلبی، قانقاریا در کنار بیماری هایی مثل دیابت، پر فشاری خون و…. نخواهد بود!

رابطه سن در بروز بیماری های قلبی چیست؟

 

آیا راهی برای جلوگیری از  بروز بیماری های قلبی در میانسالی وجود دارد؟!

به دنبال راهی برای نجات خود از بیماری های قلبی عروقی که با افزایش سن ایجاد می شوند هستید؟! پس اکنون دیگر وقت آن رسیده است که سبک زندگی خود را کاملا تغییر دهید! اما چگونه؟!

عادت های غلط و اشتباهی مثل شب تا صبح بیدار ماندن، سیگار کشیدن، زیاده روی در مصرف غذاهای سرخ کردنی و فست فود، بی تحرکی و… را کنار بگذارید! سعی کنید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی به ترس و اضطراب از انواع و اقسام بیماری های میانسالی خاتمه دهید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =