دوز خطرناک پروپرانولول چقدر است؟

دوز خطرناک پروپرانولول چقدر است؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

دوز خطرناک پروپرانولول: قبل از اینکه وارد موضوعات اصلی این مقاله شویم ابتدا باید بگوییم که قرص پروپرانولول و قرص پرانول هر دو یکی می باشند، پس اگر در هر جایی و مخصوصاً این مقاله با این دو عنوان مواجه شدید باید بدانید که هر دوی این اسم ها یکی می باشد.

به شکل کلی فرقی ندارد که شما به پزشک فوق تخصص انژیوگرافی در تهران یا بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید، بسیاری از پزشکان به منظور درمان بیماری‌های قلبی قرص پروپرانولول را تجویز می‌کنند. این دارو می‌تواند علائم فیزیکی و روحی ناشی از اضطراب را برای مصرف کنندگان کاهش دهد.

قرص پروپرانولول با دوزهای متفاوت در داروخانه ها وجود دارد، که برای بیماری‌های متفاوت از دوز های گوناگون استفاده می‌شود.

اثرات این دارو معمولاً بین ۱ تا ۲ ساعت بعد از مصرف مشاهده می‌شود. این قرص متعلق به خانواده بتا بلاکرها است، این داروها با مسدود کردن گیرنده‌های اپی نفرین در قلب نسبت به رفع بیماری اقدام می‌کنند. برخی از پزشکان این دارو را برای درمان لرزش اجباری و میگرن تجویز می نمایند.

اما دوز این دارو باید مطابق با دستور پزشک باشد، چرا که مصرف دوز زیاد این دارو خطرناک است.اما اینکه دوز خطرناک پروپرانولول چه دوزی است موضوعی می‌باشد که ما قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی کامل قرص پروپرانولول

دوز خطرناک پروپرانولول چقدر است؟

بررسی کامل قرص پروپرانولول

در این قسمت از مقاله و قبل از اینکه به بررسی دوز خطرناک پروپرانولول بپردازیم ،ابتدا لازم است که اطلاعات کافی در مورد این دارو داشته باشیم.

بعد از تلاش‌های فراوان در دهه ۱۹۶۰ دانشمندان و محققان دریافتند که پروپرانولول اثرات ضد اضطرابی برای افراد مضطرب دارد. از آن زمان به بعد پزشکان برای درمان افراد مضطرب از این دارو استفاده می‌کنند. شاید این دارو نتواند عوامل روانی زمینه اضطراب را درمان کند ولی می‌تواند به بهبود برخی از علائم فیزیکی که بر اثر اضطراب به وجود می‌آیند کمک کند.

علائم فیزیکی که ممکن است با اضطراب به وجود بیاید و به کمک این دارو از بین بروند عبارتند از احساس سرگیجه داشتن، لرزش دست و پا ، تعریق و ضربان سریع قلب مواردی هستند که با استفاده قرص پروپرانولول میشود آنها را درمان کرد.

چند نکته مهم در مورد پروپرانولول و درمان اضطراب

پروپرانولول می‌تواند برای شما یک قرص مناسب باشد ولی شما قبل از مصرف این دارو باید اطلاعاتی و نکاتی را در مورد این دارو بدانید، از مهمترین نکاتی که شما در مورد پروپرانولول بدانید این است که پروپرانولول در اکثر مواردمعده شما را اذیت نخواهد کرد و شما می‌توانید قبل از غذا و یا بعد از غذا برای کاهش اضطراب آن را مصرف کنید.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
اثرات نیتروگلیسیرین بر روی بیماری های قلبی

نکته دیگر در مورد قرص پروپرانولول این است که این قرص‌ها به شکل کامل باید با یک نوشیدنی بلعیده شود در صورتی که خوردن قرص کامل برایتان دشوار می‌باشد می‌توانید با مشورت پزشک آن را نصف کرده و یا در آب حل کنید و بعد مصرف کنید.

اگر شما از کپسول پروپرانولول استفاده می‌کنید آن را باید به شکل کامل با یک لیوان آب بخورید به هیچ عنوان کپسول‌ها را نشکنید و از جویدن آنها یا خرد کردن آنها به شدت خودداری کنید. زیرا که ممکن است تاثیراتشان از بین برود.

پروپرانولول به صورت قرص و حتی مایع برای بیماران تجویز می‌شود چنانچه شما از نوع مایع آن مصرف می‌کنید، حتماً از داروساز بخواهید که آن را همراه با یک سرنگ یا قاشق پلاستیکی به منظور اندازه‌گیری دوز مناسب به شما بدهد. به هیچ عنوان از قاشق چای‌خوری آشپزخانه استفاده نکنید چرا که نمی‌توانید دوز و اندازه صحیح دارو را اندازه‌گیری کنید.

بیشتربخوانید: کاربرد و عوارض مصرف پروپرانولول

دوز های پروپرانولول و دوز خطرناک پروپرانولول

دوز خطرناک پروپرانولول چقدر است؟

دوز های پروپرانولول و دوز خطرناک پروپرانولول

معمولاً قرص‌های پروپرانولول در سه نوع دوز ،۱۰ ۲۰ و ۴۰ در بازار و داروخانه‌ها موجود می‌باشند. معمولاً دوز درمانی این دارو برای بیماران بزرگسال که فشار خون بالا دارند۴۰ تا ۳۲۰ میلی‌گرم در روز متغیر می‌باشد.

این دوز ها احتمالاً برای اضطراب بیش از حد تجویز می‌شوند. اما اینکه دوز خطرناک پروپرانولول چه دوزی است باید بگوییم که هر دوزی که طبق تجویز پزشک نباشد ممکن است برای مصرف کننده خطرناک باشد. پس سعی کنید که تا حد امکان بدون تجویز پزشک از این قرص‌ها استفاده نکنید.

نکته مهم

چنانچه که شما عوارض اضطراب و قلب درد دارید، میتوانید با مراجعه به مراکز اکو قلب تهران و سایر شهرستان برای گرفتن اکو با مراجعه به پزشک اقدام به دریافت این قرص با دوز مناسب نمایید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد پروپرانولول و دوز خطرناک پروپرانولول به دست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =