دلیل های سکته قلبی

دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی چیست؟(راه های پیشگیری از سکته قلبی)

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی

دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی- در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی بپردازیم.

سکته قلبی

دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی شامل چه مواردی می باشند؟

دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی عبارتند از:

چاقی و اضافه وزن

افرادی که چربی اضافی بدن دارند

اگر مقدار زیادی از آن در ناحیه کمر و شکم باشد به احتمال زیاد به بیماری قلبی و سکته مغزی مبتلا می شوند ، حتی اگر همان افراد هیچ عامل خطر دیگری نداشته باشند.

بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق با عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا یا قند خون بالا می توانند شیوه زندگی را برای کاهش وزن تغییر داده و عوامل خطر مانند تری گلیسیرید، قند خون و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

بسیاری از افراد ممکن است در کاهش وزن دچار مشکل شوند. اما کاهش  3 تا 5 درصد از وزن بدن شما ممکن است منجر به کاهش قابل توجه برخی از عوامل خطر شود. کاهش وزن مداوم بیشتر می تواند فشار خون ، کلسترول و گلوکز خون را بهبود بخشد و یکی از دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی وجود چربی اضافه است.

بیشتر بخوانید : افزایش سن و قلب

دیابت

دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به طور جدی افزایش می دهد. حتی هنگامی که سطح گلوکز تحت کنترل است، دیابت خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. اگر قند خون به خوبی کنترل نشود خطرات آن بیشتر می شود و نیاز است که به بهترین دکتر قلب جهت درمان مراجعه نمایید.

حداقل 68 درصد از افراد دیابتی بالای 65 سال بر اثر نوعی بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند. در بین همان گروه ، 16 درصد بر اثر سکته می میرند.

اگر مبتلا به دیابت هستید، حتما برای مدیریت آن با بهترین دکتر قلب همکاری کنید و سایر عوامل خطر را که می توانید کنترل کنید. برای کمک به مدیریت قند خون ، افراد مبتلا به دیابت چاق یا دارای اضافه وزن باید شیوه زندگی خود را تغییر دهند ، مانند غذا خوردن بهتر یا انجام فعالیت بدنی منظم. دیابت نیز مانند چربی یکی از شایع ترین دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی می باشد.

فشار و استرس روحی

یکی دیگر از مهم ترین دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی فشار و استرس روحی است. واکنش فردی به استرس ممکن است یک عامل موثر در حملات قلبی باشد.برخی از دانشمندان به ارتباط بین خطر بیماری عروق کرونر قلب و استرس در زندگی افراد اشاره کرده اند. این عوامل ممکن است بر عوامل خطر ایجاد شده تأثیر بگذارد.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
علائم دکستروکاردی یا قلب در سمت راست

به عنوان مثال، افراد تحت استرس ممکن است بیش از حد معمول پرخوری کنند، یا سیگار بکشند.

بیشتر بخوانید : انواع ورزش برای سلامت قلب

الکل

نوشیدن بیش از حد الکل می تواند فشار خون را افزایش داده و خطر ابتلا به کاردیومیوپاتی، سکته مغزی ، سرطان و سایر بیماری ها را افزایش دهد. همچنین می تواند باعث افزایش تری گلیسیرید شود و ضربان نامنظم قلب را ایجاد کند. علاوه بر این ، مصرف بیش از حد الکل باعث چاقی، اعتیاد به الکل، خودکشی و حوادث می شود.

رژیم غذایی و تغذیه

رژیم غذایی سالم یکی از بهترین سلاح هایی است که شما میتوانید با بیماری های قلبی عروقی مبارزه کنید. آنچه می خورید (و چقدر) می تواند بر سایر عوامل خطر قابل کنترل مانند کلسترول، فشار خون، دیابت و اضافه وزن تأثیر بگذارد.

غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید که دارای ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی هستند، اما کالری کمتری نسبت به غذاهای فقیر از نظر مواد مغذی دارند. رژیمی را انتخاب کنید که بر سبزیجات، میوه ها و غلات کامل تأکید داشته باشد. یک رژیم غذایی سالم همچنین شامل محصولات لبنی کم چرب، مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل و روغن های گیاهی است. توجه داشته باشید که مصرف شیرینی، نوشیدنی های شیرین و گوشت قرمز را محدود کنید.

برای حفظ وزن سالم، رژیم غذایی خود را با سطح فعالیت بدنی خود هماهنگ کنید تا کالری مصرفی خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید : بلوک قلب چیست

جراحی قلب

جلوگیری از حملات قلبی

حمله قلبی در هر سنی ممکن است رخ دهد.  اگر بالای 40 سال دارید یا عوامل خطر متعددی دارید با بهترین دکتر قلب همکاری کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را برطرف کنید.

پیشگیری از حمله قلبی بسیار مهم است. باید در اوایل زندگی شروع شود. با ارزیابی عوامل خطر خود شروع کنید. سپس طرحی تهیه کنید که می توانید از آن پیروی کنید تا خطر حمله قلبی کم باشد.

برای بسیاری از مردم، اولین حمله قلبی آنها ناتوان کننده یا حتی کشنده است. تمام تلاش خود را برای کاهش ریسک خود انجام دهید.

اصول سلامت قلب را بیاموزید

کاهش ریسک شما با انتخاب های هوشمند آغاز می شود.

اگر سیگار می کشید ترک کنید.

برای مدیریت عوامل خطر خود با پزشک خود همکاری کنید. اینها ممکن است شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت باشد.

همچنین نشان داده شده است که شیوه زندگی فعال و تغذیه مناسب در پیشگیری از حمله قلبی مفید است.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
انواع جراحی قلب و عروق کدامند؟ انجام جراحی قلب بصورت تخصصی

امیدواریم که از مقاله “دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی” لذت کافی را برده باشید. شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با ما با استفاده از راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

تلفن همراه:

09109977733

شماره تماس:

22060026 – 22075535 – 22378059

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 9 =