درمان بیماری ماهیچه قلبی-وب سایت دکترجوزانی

درمان بیماری ماهیچه قلبی ، معرفی بهترین روش درمان

درمان بیماری ماهیچه قلبی باعث می شود کار خون رسانی قلب به بهترین شکل و در واقع به طبیعی ترین حالت ممکن انجام شود. در صورتی که ماهیچه قلب دچار مشکلی شده باشد پمپاژ خون به مشکل می خورد در حقیقت کوچک ترین مشکل در اندام های مهم باعث بزرگترین خلل در کار آن ها می شود.

چه زمانی به درمان بیماری ماهیچه قلبی نیاز داریم؟

کاردیومیوپاتی پمپاژ خون را با مشکلاتی رو به رو می سازد و اگر ماهیچه قلب ضعیف باشد ممکن است نیاز به جراحی با توصیه بهترین دکتر قلب باشد. در صورتی که این بیماری ادامه دار باشد قلب را ضعیف تر می کند، چرا که باعث بر هم زدن حرکات عادی قلب می شود. به طور کلی این بیماری باعث می شود ماهیچه قلب بزرگ، سفت و یا ضخیم شود.

در برخی موارد ممکن است اسکار جای ماهیچه را بگیرد. در ادامه این بیماری خون کمتری به تمام قسمت های بدن منتقل می کردد. نارسایی قلبی و آریتمی قلبی از جمله بیماری هایی می باشد که در ادامه کاردیومیوپاتی برای فرد رخ می دهد.

انواع بیماری ماهیچه قلبی

به منظور درمان بیماری ماهیچه قلبی ابتدا باید مشخص کرد که کدام نوع این بیماری باعث اختلال قلبی در فرد شده است. این بیماری انواع مختلفی دارد که به توضیح هر یک می پردازیم.

هیپرتروفیک

در این بیماری با این که دلیل مشخصی وجود ندارد، عضلات قلب شروع به ضخیم شدن می کند. این ضخامت بیش از حد می شود.

دی سی ام یا گشاد شونده

علل این مشکل هم ممکن است نا مشخص باشد اما در بسیاری موارد مصرف الکل می تواند این بیماری را ایجاد کند. این نوع بیماری باعث گشاد و بزرگ شدن قلب می شود. ممکن است که مشکل جدی ایجاد نشود اما در ادامه این بزرگ شدن، قلب ضعیف می شود. به این بیماری قلبی، نارسایی قلبی گفته می شود.

آریتموژنیک

در این اختلال سلول های فیبری و چربی به جای عضلات قلب می نشیند. این بیماری ارثی بوده و در روند آن پمپاژ ضعیف می گردد. برای ایجاد این بیماری هم دلیل خاصی وجود ندارد تنها با انجام آزمایشات می توان به نتایجی دست یافت.

آریتتوژنیک-وب سایت دکترجوزانی

آر سی ام یا محدود کننده

این مشکل عضله قلب را سفت می کند و پمپاژ خون با مشکل رو به رو می شود و طی این بیماری خونرسانی به رگ ها و اندام ها ی مختلف بدن با محدودیت رو به رو می شود. درمان بیماری ماهیچه قلبی با توجه به تشخیص درست می تواند کمک کننده باشد. علت ایجاد این مشکل هم دقیقا مشخص نیست اما می تواند از مشکلات نادر ژنتیکی باشد.

تنگی دریچه سه لتی چیست؟

تاکوتسوبو

این مشکل قلبی به سندروم قلب شکسته معروف می باشد و ایجاد مشکل با بزرگ شدن بطن چپ ایجاد می گردد. از آنجایی که بطن چپ بزرگترین محفظه قلب می باشد در اثر تورم و تغییر شکل خون رسانی را متوقف می کند و در نهایت در بدن خون رسانی به اندازه ای که باید انجام نمی شود.

علت این مشکل می تواند استرس باشد که در مواجهه با رویدادهای عاطفی یا جسمی رخ می دهد.

درمان بیماری ماهیچه قلبی با شناخت عوامل

توجه داشته باشید که در صورت مشخص نبودن عامل ایجاد بیماری، درمان بیماری ماهیچه قلبی کمی سخت خواهد بود‌.

به طور کلی ممکن است این بیماری به شکل ارثی و یا اکتسابی ایجاد شود. در صورتی که شما با این بیماری متولد نشده باشید و از طریق بیماری های قلبی دیگر دچارش شده باشید آن را اکتسابی می گویند و اگر ژن این بیماری اژ طریق پدر یا مادر به شما منتقل شده باشد آن را ارثی می گویند.

در برخی شرایط ممکن است این بیماری به علل مختلفی از جمله موارد زیر رخ دهد.

می توان گفت اعتیاد دوره ای به الکل در صورت نداشتن رژیم غذایی سالم یکی از علل این بیماری می باشد. اگر برای مدتی مدام از الکل استفاده کرده اید ممکن است مشکل ناشی از آن باشد.

برخی از عفونت های ویروسی می تواند التهاب عضله قلب را ایجاد کند. که به آن میوکاردیت گفته می شود.

عامل دیگر این بیماری وراثت می باشد.

درمان بیماری ماهیچه قلبی با شناخت عوامل-وب سایت دکترجوزانی

بیماری ماهیچه قلبی چه علائمی دارد؟

با توجه به اینکه بیماری انواع مختلفی دارد، در افراد مختلف علائم متفاوتی نشان می دهد از همین رو پزشک برای بررسی های دقیق تر نیاز به یکسری آزمایشات دارد.

درمان بیماری ماهیچه قلبی

قبل از شروع به درمان ابتدا باید علائم و علل بیماری مشخص شود تا پزشک متخصص قلب بتواند درمان را آغاز کند. درمان به کمک دارو می تواند باعث بهبود آریتمی شود و به خوبی از ایجاد لخته جلوگیری کند. درمان بیماری ماهیچه قلبی ممکن است با ضربان ساز و یا پیوندهای مختلف صورت گیرد. درمان نوع هیپرتروپیک ممکن است با انواع عمل قلب مانند عمل قلب باز همراه باشد تا بتوانند عضله ضخیم را بردارند.

در نهایت اگر داروهای تجویزی نتوانند سلامت فرد را بازگردانند لازم است که پیوند انجام شود. بنا بر تایید دکتر جوزانی کهن بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب تهران، در صورت داشتن سبک زندگی سالم و پیشگیری های مشخص شده تا حدودی می توان جلوی این بیماری را گرفت. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.