جلوگیری از گرفتگی رگ قلب

جلوگیری از گرفتگی رگ قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

در این مطلب در مورد جلوگیری از گرفتگی رگ قلب صحبت خواهیم کرد امیدواریم این مطلب به اندازه کافی برای تان آموزنده و مفید واقع شده باشد.

اگر بخواهیم در مورد بیماری های قلبی صحبت کنیم به جرات می توان گفت گرفتگی رگ قلب از شایع ترین بیماری های قلبی می باشد.

احتمالا تا به حال عبارت پیشگیری بهتر از درمان است به گوش تان خورده باشد اما موردی که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که چه کار هایی انچام دهیم تا برای جلوگیری از گرفتگی رگ قلب مان اقدام  کرده باشیم.

در ادامه با ما بهترین متخصص انژیوگرافی قلب همراه باشید.

چرا گرفتگی رگ قلب اتفاق می افتد؟

همان طور که می دانید هر بیماری یک یا چند عامل دارد به عنوان نمونه عوامل زیادی باعث می شود در بدن شما گرفتگی رگ قلب اتفاق بیفتد،شما در صورتی که می خواهید به این نوع بیماری ها دچار نشوید می توانید عوامل موثر بر این نوع بیماری را از زندگی روزمره ی خود حذف نمایید تا به این نوع بیماری دچار نشوید.

ابتدایی ترین راه دچار نشدن به این بیماری رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می باشد.اما به تنهایی این دومورد باعث نمی شود شما به این بیماری دچار نشوید با ما همراه باشید تا به بررسی عواملی که منجر می شوند به گرفتگی رگ قلب دچار شویم بپردازیم.

عواملی که باعث می شود ما به گرفتگی رگ قلب دچار شویم

همواره عوامل مختلفی باعث می شود ما به این نوع بیماری دچار شویم،اما در این مطلب با توجه به نداشتن وقت کافی شما عزیزان مهم ترین آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

ورزش نکردن

تحقیقات نشان داده است افرادی که در محل کارشان جنب و جوش به اندازه ی کافی ندارند و فعالیت روزانه ی کمی دارند در مقابل افرادی که پرجنب و جوش هستند زود تر به گرفتگی رگ قلب دچار می شوند اما چرا این امر اتفاق می افتد؟

جنب و جوش و ورزش کردن باعث می شود تندرستی و شادابی در تمام بافت های بدن تان ایجاد شود.در صورتی که وزن تان بالا می باشد شما برای جلوگیری از گرفتگی رگ قلب باید وزن تان را کاهش دهید.

افراد چاق برای این که به بیماری گرفتگی قلب دچار نشوند می توانند به طور روزانه پیاده روی کنند یا دو یا سه بار در هفته با مراجعه کردن به استخر می توانند شنا کنند.

عدم رعایت رژیم غذایی مناسب

در صورتی که در زندگی روزمره از رژیم غذایی نامناسب استفاده کنید ممکن است به این نوع بیماری یا سایر بیماری های قلبی دچار شوید.تحقیقات نشان داده است افرادی که در زندگی روزمره ی خود از فست فود ها استفاده می کنند در مقابل افرادی که از رژیم غذایی مناسب بهره می برند احتمال بالاتری برای ابتلا به بیماری گرفتگی عروق قلبی دارند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
اکوکاردیوگرام یا اکو قلب

استعمال دخانیات

به جرات می توان گفت تقریبا استعمال تمامی دخانیات سبب آسیب به بافت ها و اندام های بدن می شود.

توجه داشته باشید دسته ایی از افراد برای این که خودشان را گول بزنند این نکته را ذکر می کنند که این دخانیاتی که آن ها مصرف می کنند گیاهی است و تاثیری در عملکرد بافت های بدن شان ندارد.توجه داشته باشید که این دسته از افراد تنها خودشان را گول می زنند چرا که درصد ابتلا شدن این افراد به بیماری های قلبی و ریوی بسیار بالا می باشد.

برای این که از گرفتگی رگ های قلبی جلوگیری کنید پیشنهاد می کنیم تمام نکاتی را که در بالا برای تان ذکر کردیم را رعایت نمایید تا این اتفاق ناگوار برای تان به وجود نیاید.موردی دیگر که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که شما باید فاکتورهای دیگر برای جلوگیری از گرفتگی قلب را در نظر بگیرید چرا که ممکن است عواملی دیگر در ایجاد این نوع بیماری ها تاثیر گذار باشد.

برای انجام خدمات مشاوره درمانی می توانید با بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب سرکار خانم دکتر زهرا جوزانی کهن ارتباط برقرار نمایید.برای ارتباط برقرار کردن با دکتر جوزانی کهن می توانید در انتهای این متن سوال های مربوطه ی خود را از دکتربپرسید.

در این مطلب به عوامل موثر بر جلوگیری از گرفتگی رگ قلب پرداختیم امیدواریم این مطلب به اندازه ی کافی برای تان آموزنده و مفید واقع شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 9 =