تست ورزش قلب چیست؟

تست ورزش قلب چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

تست ورزش قلب چیست؟ زمانی که شما به مشکلاتی در قلب تان دچار می شوید، یک سری تست ها و آزمایش ها هستند که فقط مخصوص خود قلب انجام می شود و باید آنها را پشت سر بگذارید تا دقیق مشخص شود مشکل شما چیست.

یکی از مهم ترین آزمایشات، تست ورزش قلب است که ما در این مقاله به طور کامل راجع به آن صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم.

تست ورزش قلب چیست؟

اگر بخواهیم یک توضیح دقیق راجع به این تست داشته باشیم، باید بگوییم که در واقع یک روش غربالگری به حساب می‌ آید. به این صورت که تاثیر ورزش را روی قلب بررسی می کنند. زمانی که شما این تست را انجام می دهید قلب شما از لحاظ سلامت  بررسی خواهد شد. شما حین انجام این تست شروع به ورزش می کنید.

با انجام این کار عضلات شما نیاز بیشتری به خون رسانی پیدا می کنند. قلب هم مجبور می شود قوی تر و تند تر کار کند و از دیگر اعضای بدن فعالیت بیشتری پیدا می کند و هر ثانیه بیشتر شدت پیدا خواهد کرد. در نتیجه از این طریق سلامت قلب شما به طور کامل بررسی می شود. البته برای این که بتوانید نتیجه بهتری بگیرید و مشکل تان زودتر برطرف شود، باید به بهترین دکتر قلب تهران  مراجعه کنید.

تست ورزش قلب چه چیزهایی را شامل میشود؟

تست ورزش شامل حرکاتی از جمله راه رفتن روی تردمیل یا استفاده از دوچرخه ثابت است که در آن مدیریت و نظارتی روی ریتم قلب، تنفس و فشار خون انجام می شود. گاهی زمانی که می‌ خواهید تست ورزش را انجام دهید، به شما دارو تزریق می کنند تا اثر ورزش کاملا زیر ذره‌بین قرار بگیرد.

اگر علائم یا نشانه ‌ای از بیماری های عروق کرونر یا ریتم نامنظم قلب که به آن آریتمی گفته می‌ شود داشته باشید، سریع از طریق این تست متوجه می شوند. اگر هم قبلاً بیماری قلبی داشتید و درمان کرده اید،  سریعا از طریق همین تست متوجه می‌ شوند که درمان چقدر برای شما اثربخش بوده است.

تست ورزش قلب چیست؟

تست ورزش قلب چیست؟

مراحل تست ورزش قلب چگونه است؟

قبل از اینکه تست را شروع کنند، اول تاریخچه بیماری شما بررسی می‌شود‌ یعنی شما به یک دکتر فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران مراجعه می کنید؛ معاینه فیزیکی روی شما انجام میشود، فاکتورهای مختلفی مثل فشار خون و تعداد ضربان قلب ثبت می‌گردد. در هر کدام از مراحل تست و قبل و بعد از آن تمامی موارد زیر در نظر گرفته می‌شود.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
هماتوم چه زمانی خطرناک است؟ دوران بارداری بیشتر مراقب باشید

زمانی که می خواهند این تست را از شما بگیرند، باید روی تردمیل یا دوچرخه ثابت بدوید تا فشار خون، ضربان قلب و نوار قلب به طور کامل در هر دقیقه از شما گرفته شود. برای انجام این تست اول  فشار خون را بررسی می‌کنند، فعالیت الکتریکی قلب از طریق نوار قلب به ثبت می‌رسد.

شما  روی تردمیل شروع به راه رفتن می‌کنید یا روی دوچرخه ثابت رکاب میزنید، واکنش قلب شما بر اساس نسبت افزایش نیاز بدن به اکسیژن سنجیده می شود و تا زمانی که ضربان قلب تان به تعداد مورد نظر افزایش پیدا کند، این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

در نهایت اگر مشکلاتی مثل درد قفسه سینه یا افزایش فشار خون داشته باشید، تست را متوقف می کنند و وضعیت شما را  در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بررسی خواهند کرد تا زمانی که ضربان قلب تان به مقدار اولیه خودش برسد.

آمادگی‌های لازم قبل از تست ورزش

  • قبل از اینکه تست ورزش را انجام دهید، تا ۳ ساعت قبل اجازه ندارید سیگار بکشید، چیزی بخورید و مایعات حاوی الکل و کافئین نباید مصرف کنید.
  • طبق معمول داروهایی که پزشک تجویز کرده است را باید استفاده کنید.
  • برای ورزش، کفش و لباس راحت بپوشید.
  • فعالیت فیزیکی شدید نداشته باشید.
  • اگر میخواهید داروی قند خود را قطع کنید، حتما با پزشک مشورت کنید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که تست ورزش چگونه انجام می شود. کافی است که شما به مراکز انجام اکوی قلب تهران مراجعه کنید و تست ورزش را به انجام برسانید. تمامی این اقدامات زیر نظر متخصص انجام می‌شود.

وضعیت قلب شما در هر دقیقه مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در این قسمت به طور کامل برای شما گفتیم که چه آمادگی‌های قبل از آن نیاز دارید و مراحل تست ورزش چیست و شامل چه حرکاتی میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =