نمایش تصویر تاثیر استرس بر قلب و عروق سایت دکتر جوزانی

تاثیر استرس بر قلب و عروق، افسردگی با قلب ما چه می کند؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

استرس، اضطراب و افسردگی چگونه می تواند با بیماری قلبی و عروقی مرتبط باشد؟ آیا تاثیر استرس بر قلب و عروق، باعث تشدید بیماری در افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، می شود یا نه ؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی رابطه اضطراب و افسردگی با بیماری قلبی بپردزایم.

استرس، اضطراب و افسردگی چگونه با بیماری قلبی عروقی مرتبط است؟

آیا استرس و  اضطراب بر قلب و عروق ما اثرات منفی دارد و با بیماری قلبی عروقی مرتبط است؟ به بررسی تک تک این موارد می پردازیم.

استرس

استرس همیشه برای شما بد نیست. در واقع  برای بقا ضروری است. عصبی بودن قبل از یک جلسه مهم یا داشتن کف دست عرق کرده در بالای تپه اسکی از انواع واکنش های طبیعی انسان در پاسخ به استرس است که می تواند به ایجاد انگیزه و افزایش آگاهی کمک کند. اما قرار گرفتن در معرض استرس بیش از حد برای مدت طولانی تأثیر بسیار مخربی بر قلب و سلامت کلی شما دارد. در صورت وارد شدن استرس شدید بر قلب خود حتما به بهترین متخصص قلب مراجعه نمایید.

تاثیر استرس بر قلب و عروق، یک واکنش ذهنی و بدنی شما به تهدید یا عامل استرس زا ، در حقیقت غریزه ای است که به عنوان واکنش مبارزه یا فرار شناخته می شود. این می تواند زمانی رخ دهد که اتفاقات خوب یا بد در محیط فیزیکی شما، روابط شخصی شما، کار شما رخ بدهد. یا وقتی تغییر اساسی در زندگی را تجربه می کنید.

هنگام مواجهه با موقعیت استرس زا، بدن شما با گردش هورمون های استرس (آدرنالین و کورتیزول) واکنش نشان می دهد. این هورمون ها سیگنال هایی ارسال می کنند که بدن شما را برای اقدام آماده می کند، که به آن پاسخ استرس می گویند. در نتیجه  ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می یابد، تنفس شما سریع تر و کم عمق می شود، شروع به عرق کردن می کنید و کل بدن شما دچار تنش می شود.

پلاکت ها، چسبناک تر می شوند و در داخل عروق شما تجمع می یابند.

فشار خون شما برای مدت زمان طولانی افزایش می یابد.

الگوهای کلی زندگی روزمره شما به گونه ای تغییر می کند که باعث می شود غذا خوردن خوب، ورزش منظم و استراحت کافی دشوارتر شود.

همه این اثرات منفی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. واکنش و تاثیر استرس در قلب و عروق بسیار شدید بوده و اضطراب و افسردگی بیش از حد و فعال مخرب است.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
کاربرد های آنژیو گرافی

استرس

اضطراب

اضطراب بیشتر از استرس های گاه به گاه یا روزانه است. این یکی از ناراحت کننده ترین احساساتی است که افراد تجربه می کنند. شایع ترین اضطراب، اضطراب عمومی است و اغلب می تواند منجر به اختلال اضطرابی شود. این شامل دوره های عصبی یا ترس هایی است که اغلب در لحظات سخت زندگی اتفاق می افتد. اضطراب زمانی به یک مشکل جدی تبدیل می شود که مداوم باشد و زندگی روزمره شما را مختل کند و بر رفتار، افکار، احساسات و احساسات جسمی شما تأثیر بگذارد.

معمولاً اضطراب زمانی ایجاد می شود که ترکیبی از عوامل خطر ایجاد شود و باعث ایجاد بیش از حد واکنش احساسی شود. گاهی اوقات اضطراب تحت تأثیر اختلال روانی دیگری قرار می گیرد مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی (که در آن اوقاتی از افسردگی و شیدایی وجود دارد). در چنین شرایطی، سخت است که بگوییم علت اصلی اضطراب چه چیزی می تواند باشد.

اضطراب خطر تپش قلب و ضربان نامنظم قلب را افزایش می دهد. هر یک از این پاسخ ها ممکن است منجر به عوارض قلبی شود که حتما باید تحت نظارت بهترین دکتر قلب قرار گرفت. اضطراب همچنین ممکن است منجر به رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن، پرخوری، خواب ضعیف و کاهش فعالیت بدنی شود که نیاز است جهت پیشگیری از آثار منفی آنها بر قلب به بهترین دکتر قلب مراجعه کرد.

افسردگی

تقریباً همه در بعضی مواقع احساس ناراحتی یا افسردگی می کنند، اما افسردگی بالینی قوی تر است و بیشتر طول می کشد. وقتی غم با ناتوانی در کنار آمدن با زندگی روزمره همراه باشد ممکن است نشان دهنده افسردگی باشد. هنگامی که علائم افسردگی در یک دوره زمانی طولانی شدید باشد، همه جنبه های زندگی فرد می تواند تحت تأثیر قرار گیرد از جمله سلامت جسمانی، روابط و کار.

هیچ دلیل واحدی برای افسردگی وجود ندارد اما ترکیبی از عوامل یا شرایط می تواند خطر را افزایش دهد. دلایل اصلی افسردگی شامل حوادث ناگوار زندگی، بیماری، عدم تعادل شیمیایی در مغز، ژنتیک، برخی داروها و سوء مصرف مواد مخدر یا الکل است.

با افسردگی سطح هورمون های استرس افزایش می یابد. اینها دارای اثرات فیزیکی مستقیم هستند که قلب شما را در معرض خطر قرار می دهند. آنها خطر لخته شدن خون را افزایش می دهند و باعث ایجاد مشکل در پوشش داخلی رگ های خونی می شوند. این منجر به تجمع پلاک و ایجاد آترواسکلروز یا سخت شدن عروق می شود.

افسردگی همچنین دارای اثرات غیر مستقیم است که خطرات بیشتری را برای قلب شما ایجاد می کند.  سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند و مانند اضطراب، بر تصمیماتی که در مورد ورزش، تغذیه سالم، قطع سیگار کشیدن و مصرف ایمن داروها می گیرید تأثیر می گذارد.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
احتمال مرگ در آنژیوگرافی چقدر هست؟ آیا خطرناک است؟

در افراد مبتلا به افسردگی یافتن انرژی و انگیزه برای ایجاد تغییر و شیوه زندگی سالم مشکل تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =