بهترین دستگاه تست اکو قلب-drjozani.com

بهترین دستگاه تست اکو قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

دستگاه تست اکو قلب می تواند از بخش های مختلف قلب، عروق و جریان خون موجود در رگ ها تصاویری را در اختیار پزشک جهت تشخیص اختلالات مربوط به قلب و عروق قرار دهد.

این عمل به وسیله امواج حاصل از دستگاه اکوکاردیوگرافی انجام می شود که پزشک با تفسیر تصاویر حاصله، می تواند مشکلات را بررسی و روش های مناسب درمان را شروع و اقدامات لازم را چه با دارو چه با جراحی انجام دهد. در کنار پیشرفت های بزرگ درعلم پزشکی، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده توسط پزشکان نیز روز به روز در حال توسعه می باشند. بدیهی است جدیدترین و بهترین دستگاه تست اکو قلب نوع توسعه یافته آن است تا از تکنولوژی و فن آوری های برتر دنیا جهت ارائه امکانات بهتر استفاده نماید.

بهترین دستگاه تست اکو قلب-drjozani.com

دستگاه اکو قلب

دستگاه اکوی قلب یا دستگاه اکوکاردیوگرافی از یک پروب یا مبدل متصل شده به دستگاه تشکیل می شود. این مبدل می تواند امواج فراصوت تولید شده را در سراسر قفسه سینه منتشر کند. این امواج که بر روی پوست قفسه سینه منتشر شده اند می توانند به قلب برخورد کرده و بازتابیده شوند. امواج ساطع شده از سمت قلب دوباره به وسیله مبدل جمع آوری و تقویت می شوند و به دستگاه اکو فرستاده می شوند.

این دستگاه دارای صفحه کنترل پنلی است که قابلیت تنظیم قسمت های مختلف را دارد. همچنین دستگاه اکوکاردیوگرافی یک مانیتور با قدرت وضوح بالا دارد که تصاویر با کیفیت دو بعدی و سه بعدی ایجاد می نماید. این مانیتور جهت ایجاد زاویه دید مناسب پزشک، بازوهایی دارد که قابل تنظیم می باشد. در انتها دستگاه اکو قلب داده های بدست آمده را محاسبه نموده و گزارش کاملی از نتایج را ارائه می دهد. پزشک می تواند از این گزارش استفاده و شرایط بیمار را به طور کامل بررسی نماید.

این دستگاه می تواند جهت تشخیص بیماری های قلبی عروقی، نقص و اختلال در رشد قلب، بررسی و سنجش جریان های ورودی و خروجی قلب،  حرکت بطن ها و بررسی دیواره ها و ضخامت قلب مورد استفاده قرار گیرد. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های بروز دنیا گامی بزرگ در تشخیص بیماری های قلبی برداشته می شود.

دستگاه اکو قلب-drjozani.com

ویژگی های جدیدترین و بهترین دستگاه تست اکو قلب

ما امروزه از پیشرفت‌های فناوری اولتراسوند در تجهیزات مهم پزشکی چون اکوکاردیوگرافی استفاده می‌کنیم. این صنعت در حال حاضر مجموعه وسیعی از اسکنرها را توسعه داده است که برای نیازهای بالینی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.  در این زمینه به طور کلی می توان آنها را به اسکنرهای رده بالا، میان رده، قابل حمل و دستی دسته بندی کرد. جدای از کیفیت بالای تصویر، تاکید زیادی بر ارگونومی، رابط کاربری و سیستم آرشیو داده های بیمار است که همگی برای بهینه سازی دستگاه  مهم هستند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
مراقبت های لازم پس از عمل جراحی قلب

در جدیدترین دستگاه ها مبدل های آرایه فازی در اکوکاردیوگرافی استفاده می شود. بیشتر پردازش سیگنال (یعنی تشکیل پرتو) در مبدل انجام می شود. پیشرفت‌های بیشتر در فناوری پردازش کامپیوتری و مبدل نیز منجر به توسعه پروب‌های ماتریسی سه‌بعدی شده است. سایر انواع مبدل لازم برای یک آزمایشگاه اکوکاردیوگرافی کاملاً کاربردی شامل پروب مدادی (برای ضبط داپلر طیفی موج پیوسته) و پروب ترانس مری است که اکنون اسکن اکوکاردیوگرافی ترانس مری زنده سه بعدی را نیز امکان پذیر می کند.

ویژگی های جدیدترین و بهترین دستگاه تست اکو قلب

یک دستگاه اکو اولتراسوند دارای نرم افزار، اسکنر، مبدل های تک یا چند فرکانس، پروب TEE، داپلر رنگی، حالت M، نرم افزار آنالیز قلب، ضبط کننده و چاپگر یا ذخیره ساز دیجیتال تصویر می باشد. روشهای TEE کودکان معمولا نیاز به پروب های کوچکتر TEE ویژه ای دارند و فرایند های TEE حین جراحی به پروب هایی با کابل های طولانی تر نیاز دارند تا دسترسی آسان به محدوده مورد نظر را ایجاد کنند. برخی از سیستم ها ممکن است قابلیت اسکن عروقی، شکمی و یا حین عمل جراحی را به صورت آپشن داشته باشند. آپشن های دیگر شامل پروب های اضافی جهت آنالیزعروقی، ارولوژی، زنان و دستگاه های آرشیو تصویر هستند.

هنگام سفارش بهترین دستگاه اکو برای قلب و سیستم اسکن اولتراسونیک، موارد مهمی که باید به آن توجه نمود شامل آگاهی از کارکرد و خصوصیات اسکنر، طریقه استفاده و راحتی کار، قیمت دستگاه، قابل ارتقا بودن دستگاه، دارای قابلیت ذخیره سازی تصایر گرفته شده و خدمات مشتری می باشد.

ویژگی های جیدترین و بهترین دستگاه تست اکو قلب-drjozani.com

جمع بندی:

با توجه به اهمیت دستگاه اکوکاردیوگرافی در تشخیص بیماری های مختلف قلب و عروق ضروری است از بهترین و مجهزترین دستگاه در بیمارستان ها و مراکز استفاده شود. با پیشرفت و توسعه علم و تکنولوژی دستگاه های جدیدی در دنیا ارائه شده اند. جدیدترین دستگاه های اکو توانسته اند قابلیت های زیادی را ارائه دهند. اسکنرهای مدرن در این دستگاه ها «مبتنی بر نرم‌افزار» هستند، به علاوه با ادغام تجهیزات مختلف این دستگاه ها می توانند برای کاربردهای خاص نظیر اکوکاردیوگرافی استرس، ردیابی لکه‌ها، یا آنالیز تصویر سه بعدی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =