بهترین خوراکی ها برای بهبود غلظت خون

بهترین خوراکی ها برای بهبود غلظت خون

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

بهترین خوراکی ها برای بهبود غلظت خون :غلظت خون مسئله‌ای است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند. سبک زندگی غلط،می تواند عاملی برای غلظت خون باشد اما سوال اینجاست که اگر ما به غلظت خون دچار شدیم  چگونه با استفاده از خوراکی ها غلظت خون را بهبود ببخشیم. خوشبختانه راهکارهای زیادی از طریق مصرف مواد غذایی وجود دارد که در این مقاله آنها را برای شما توضیح خواهیم داد. حتی اگر به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید، او هم این راهکارها را به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: مراکز انجام اکو قلب

بهترین خوراکی ها برای بهبود غلظت خون

بهترین خوراکی ها برای بهبود غلظت خون

 اگر به هر دلیلی به غلظت خون دچار شدید، خوراکی های زیر می تواند برای بهبود تغذیه مفید و موثر باشد:

انگور

انگور به عنوان یک میوه مفید و کاربردی برای کاهش غلظت خون شناخته می‌ شود و می‌ تواند به درمان کمک کند. افرادی که خون غلیظ دارند، انگور استفاده کنند.

مرکبات

مرکبات سطح ویتامین سی بالایی دارد. برای درمان مشکلات بسیار موثر است و خون را پاکسازی می کند. کافی است که شما پرتقال، لیمو ترش و گریپ فروت را به عنوان مرکبات استفاده کنید.

انار

انار برای پاکسازی خون بسیار عالی است، سرشار از آنتی اکسیدان است که زمانی که آن را مصرف می‌کنید، می‌ توانید به بهبود غلظت خون کمک کنید.

 آلبالو

آلبالو سطحِ انتی اکسیدان بالایی دارد. برای خون سازی گزینه بسیار مناسبی است و جذب آن آسان است، به خاطر اینکه فیبر بالایی دارد، می‌تواند مشکلات مربوط به دستگاه گوارش را برطرف کند. همچنین برای کاهش وزن و پاکسازی خون بسیار مناسب است.

هویج

اگر شما از آب هویج استفاده کنید، نه تنها قدرت بینایی شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه غلظت خون هم بهترخواهد شد.

سبزیجات

سبزیجات می تواند برای تصفیه خون بسیار مفید باشد. حتی بهترین دکتر قلب تهران هم همیشه توصیه می کند از سبزیجات مثل موسیر، اسفناج و تره فرنگی استفاده کنید.

موز

استفاده روزانه از میوه موز به خاطر ترکیبات قوی که دارد، سلامت اندام های بدن را تسریع می کند و خطر ابتلا به بیماری‌ های خونی را کمتر می‌ کند.

چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که در طول روز می‌ توانید استفاده کنید و باعث تقویت دستگاه گوارش و سیستم قلبی می شود.

پیاز سفید و سیر

پیاز خام شیرین غلظت خون را کم می کند‌ جریان خون را بهبود می بخشد و باعث گشاد شدن رگ های خونی به حد متعادل می‌ شود. علت آن هم تولید اکسید نیتریک است.

آب زرشک

یکی از محصولاتی که خیلی از شما با مصرف آن می توانید غلظت خون را بهترکنید، آب زرشک است که در ماه های اولیه بهار هم به شدت مفید است.

آجیل

کافی است شما از مغز آجیل استفاده کنید که حاوی چربی امگا ۳ و ویتامین E باشد تا بتواند غلظت خون را بهبود ببخشد. مثلاً فندق، گردو و بادام درختی، پسته، بادام زمینی و روغن ذرت، بادام زمینی، کنجد و آفتابگردان جزو مغزهای عالی برای بهبود غلظت خون هستند.

مصرف مایعات زیاد

 افرادی که غلظت خون بالایی دارند، می توانند برای پایین آوردن هموگلوبین خون، مایعات را زیاد استفاده کنند تا بدن آنها دچار کم آبی و خشکی نشود، زیرا اگر غلظت خون وجود داشته باشد و آب به بدن نرساند، عروق کوچک بدن آنها دچار انسداد می شود و فرد را در معرض ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار می دهد.

مصرف ادویه های سالم

بعضی از ادویه ها هم هستند که می توانند برای از بین بردن غلظت خون مفید و موثر واقع شود که مهمترین آنها شامل زنجبیل، دارچین، فلفل و زردچوبه است. البته به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

** با همه نکاتی که در بالا گفتیم، یک سری خوراکی های ممنوع هم وجود دارد که بنباید استفاده شود. گوشت قرمز، قلوه، روغن حیوانی و جامد برای خون مناسب نیست. شما به جای آنها می توانید از خوراکی هایی که در بالا گفتیم، همچنین میوه ها، سبزیجات، گوشت ماهی و لبنیات کم‌چرب استفاده کنید. **

کلام آخر

مصرف خوراکی های سالم در سلامت بدن اهمیت بسیار زیادی دارد. خوشبختانه شما می‌ توانید با مصرف هر یک از خوراکی ها که در بالا به شما معرفی کردیم، مشکل غلظت خون را بهتر کنید؛ به شرطی که در کنار سبک زندگی سالم، ورزش را نیز فراموش نکنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ما با نظارت دکتر جوزانی مراجعه کنید و مقالات دیگر را نیز مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =