هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

 

برای تشخیص دقیق بیماری ها امروزه  با کمک تکنولوژی از روش های مختلفی استفاده می گردد. دستگاه های الکترونیکی متفاوتی وجود دارند که هر کدام در کار تشخیص صحیح می توانند به پزشک کمک بسزایی کنند. در ادامه این نوشته از وب سایت دکتر جوزانی به بررسی هزینه اکوکاردیوگرافی قلب می پردازیم. برای اطلاع از مراکز انجام اکو قلب با ما در ارتباط باشید.

دستگاه های مهم پزشکی

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، بسیاری دستگاه ها به کمک علم پزشکی آمده اند. دستگاه هایی مانند :

  • رادیولوژی سیاه و سفید

  • رادیولوژی رنگی

  • سونوگرافی

  • ام آر آی

  • سی تی اسکن

  • دستگاه اکو

و دیکر دستگاه ها که هر کدام کارایی ها و مزیت های خاص خود را دارند. در مقاله پیش رو  ضمن اطلاع رسانی در مورد دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب پیرامون هزینه اکوکاردیوگرافی قلب نیز توضیحاتی خواهیم داد.

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

اکوکاردیوگرافی به چه معنی است؟

برای اکوکاردیوگرافی قلب می توان این تعریف را بکار برد که عبارت است از: نوعی تصویربرداری از قلب که توسط امواج صوتی با فرکانس بالا(مافوق صوت) صورت می پذیرد. بدین معنی که از این دستگاه امواج با فرکانس بالا به سمت قلب فرستاده می شود و در بازگشت تصاویری توسط دستگاه دریافت می گردد. تصاویر دریافتی توسط دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب بسیار دقیق و واضح بوده و پزشک متخصص بر اساس آن می تواند به تشخیص مشکل و یا وجود بیماری در قلب پی ببرد.

ذکر این نکته ضروری است که انجام اکوکاردیوگرافی هیچ درد و یا ضرری برای فرد بیمار نخواهد داشت. هزینه اکوکاردیوگرافی قلب نیز مناسب و مقرون به صرفه است.

زمان تجویز اکوکاردیوگرافی

تشخیص این که چه زمانی بایستی دست به انجام این نوع تصویربرداری زد بسیار مهم است. باید بگوییم که در مرحله اول  با صلاحدید و طبق تجویز پزشک این امر صورت پذیرد.

زمانی پزشک اقدام به چنین کاری می نماید که آزمایشات یا معاینات فیزیکی حاکی از وجود ناهنجاریهایی در قلب باشد و تشخیص دقیق آن به صورت معمول وجود نداشته باشد. از دیگر مواردی که پزشک انجام این روش را تجویز می کند هنگام بروز ضربان قلب نامنظم می باشد. بجز موارد گفته شده پزشک در موارد زیر نیز انجام اکوکاردیوگرافی را تجویز می نماید:

  • مشاهده دفیق نحوه پمپاژ خون

  • مشاهده دقیق رگ های بزرگ قلب

  • تشخیص علت درد در قفسه سینه

  • مشاهده دریچه ها و حفره های قلب

در ادامه نیز با توجه به اهمیت این روش به بررسی هزینه اکوکاردیوگرافی قلب می پردازیم.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
کمبود ویتامین دی و قلب، کمبود ویتامین D باعث کدام بیماری های قلبی می شود؟

انواع اکوکاردیوگرافی

تصویربرداری اکوکاردیو گرافی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

انواع اکوکاردیوگرافی

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

اکو کاردیوگرافی Transesophageal

در این روش برای تصویربرداری بهتر از طریق ارسال لوله به دهان یک مبدل کوچک از طریق مری به ناحیه پشت قلب هدایت تا عکس های دقیق و واضح تری گرفته شود.

اکو کاردیوگرافی Transthoracic

از رایج ترین نوع اکوکاردیوگرافی می باشد که از طریق قفسه سینه و توسط دستگاه پروب صورت می گیرد و تصاویر زنده از قلب بر روی مونیتور به نمایش در می آید و هرجا که پزشک صلاح دیده باشد اقدام به عکس برداری می کند.

اگوکاردیوگرافی استرس

این یک روش سنتی می باشد که بعد از انجام ورزش یا مصرف دارو بعد از بالا رفتن فعالیت قلب انجام می شود و وضعیت قلب درحالت استرس را نشان می دهد. هزینه اکوکاردیوگرافی قلب با توجه به مدل آن متفاوت است.

اکو کاردیوگرافی سه بعدی  همانگونه که از نام آن مشخص می باشد تصاویر سه بعدی و از زوایای مختلف از قلب میباشد. معمولا قبل از انجام عمل های جراحی از این نوع تصویر برداری استفاده می شود.

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب جنین

از این کاردیوگرافی برای مشکلات جنینی استفاده می گردد. در هفته های 18 تا 22 بارداری جهت بیماریهای قلبی مادرزادی طبق تشخیص پزشک صورت می گیرد.

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

در مورد هزینه اکوکاردیوگرافی قلب نمی توان پایه ثابت هزینه در نظر گرفت چرا که بستگی به موارد زیر دارد:

  • انجام اکوکاردیوگرافی در بیمارستان خصوصی و یا مراکز تصویر برداری خصوصی صورت پذیرد.

  • انجام اکوکاردیوگرافی در بیمارستان های دولتی

  • اکوکاردیوگرافی در مراکز خیریه

  • نوع اکوکاردیوگرافی

  • انجام اکوکاردیوگرافی با هزینه آزاد یا بیمه که باز خود شامل بیمه های گوناگون می شود.

با توجه به موارد فوق و نرخ تعرفه هایی که سالیانه عوض می شوند می توان برآورد های مختلفی از لحاظ هزینه در نظر گرفت .  البته باز هم یادآور می شویم این قیمت ها تقریبی می باشد.

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت دکتر جوزانی به بررسی هزینه اکوکاردیوگرافی قلب پرداختیم.  نوع اکوکاردیوگرافی و زمان انجام آن بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد. هر گونه اقدام خودسرانه در مورد تعویض نوع اکوکاردیوگرافی امری اشتباه است. نظر اصلی تشخیص پزشک متخصص قلب می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =