تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

تاثیر داروهای قلبی روی جنین چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

تاثیر داروهای قلبی روی جنین چیست؟ اکثر زنانی که قصد بارداری دارند، ابتدا به این فکر می کنند که چگونه می توانند فرزندانی سالم به دنیا بیاورند. اين مخصوصا در افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و دارو مصرف می کنند به مراتب بیشتر است. جالب است بدانید که بیماران مبتلا به ناراحتی قلبی نیز به راحتی می توانند باردار شوند! حتی فرزندان این افراد نیز اکثرا کاملا از لحاظ جسمی سالم هستند. اما این فرآیند چگونه ممکن است؟!

تاثیر دارو های قلبی روی جنین در دوران حاملگی، مبحثی کاملا گسترده و مهم به شمار می رود‌. در ادامه ی مطلب در رابطه با بارداری بیماران قلبی بیشتر صحبت می کنیم. ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا بتوانید بدون نگرانی و با آرامش خاطر از سلامت فرزندان تان اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

با توجه به تاثیر داروهای قلبی روی جنین بارداری برای بیماران مبتلا، خطرناک است؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هرچند که باردار شدن، به قلب و دستگاه گردش خون بدن شما فشار می آورد. اما اغلب جای نگرانی نیست. چرا که بیشتر مادران مبتلا به ناراحتی های قلبی نیز، فرزندانی کاملا سالم به دنیا می آورند‌. تنها نکته ی حائز اهمیت این است که در دوران حاملگی باید یک سری نکاتی را رعایت کنید. با انجام این مراقبت ها دوره ی ۹ ماهه ی بارداری تان عموما با آرامش و به دور از تنش و نگرانی از حملات قلبی سپری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص انژیوگرافی قلب

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

اثرات حاملگی بر قلب و گردش خون مادران باردار چیست؟!

وقتی که یک زن باردار می شود،‌ تغذیه ی جنین و نیاز های غذایی او نیز باید برآورده شود. به همین دلیل، پس از بارداری، حجم خونی که در رگ های یک زن جریان می یابد، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می یابد. همچنین فشار خون در یک خانم باردار نیز ممکن است بیشتر از سایر افراد باشد به همین دلیل، قلب باید بیشتر کار کند و فشار بیشتری را تحمل کند تا بتواند تغذیه ی جنین را نیز به نحو احسن تامین کند.

تاثیر بارداری بر افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی چگونه است؟!

کسانی که مشکلات قلبی دارند مسلما امکان خطرات و مشکلاتی را پس از بارداری خواهند داشت. چرا که فشاری که قلب این افراد پس از بارداری تحمل می کند، دو چندان می شود! اما اگر بخواهیم دقیق تر این موارد را بررسی کنیم،

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
بعد از جراحی قلب باز چه اتفاقی می‌ افتد؟

باید از این موارد نام ببریم:

 

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

آریتمی های قلبی

برای خانم های باردار مبتلا به بیماری های قلبی این مورد خیلی شایع است. آریتمی به اختلالاتی گفته می شود که در ضربان قلب رخ می دهد. اغلب  نگران کننده نیست و یک اختلال جزیی به حساب می آید.

 

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

تاثیرات داروهای قلبی بر روی جنین چیست؟!

مشکلات دریچه های قلب

ممکن است دچار افتادگی دریچه میترال یا سه لتی باشند.

تاثیر داروهای قلبی روی جنین و نارسایی قلب

در این مورد خونرسانی توسط  قلب دچار اختلال می شود‌.

تاثیر داروهای قلبی روی جنین و نقص های مادرزادی

نارسایی و نقایصی که از بدو تولد با آن به دنیا آمده اید را شامل می شود. برخی از افرادی که با این نقایص و مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می کنند ناگزیر به مصرف دارو های قلبی هستند.

هرچند که در برخی موارد تاثیر داروهای قلبی روی جنین بسیار جدی خواهد بود. اما در این گونه موارد، سلامت مادر برای تغذیه و رشد جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تاثیر دارو های قلبی روی جنین

 

اگر در دوران بارداری به علت وجود ناراحتی های قلبی دارو مصرف کنید، مسلما تاثیر دارو های قلبی روی جنین بر سلامت او اثر گزار خواهد بود.

البته در اینگونه موارد اغلب مزیت های استفاده از دارو های قلبی عروقی بیشتر از مضرات آن است. بیماران مبتلا به ناراحتی قلبی بهتر است قبل از بارداری حتما با پزشک متخصص قلب مشورت های لازم را انجام دهند‌. شاید قطع  ناگهانی این دارو ها خطرات زیادی را برای مادر به دنبال داشته باشد. به همین دلیل پیش از هر گونه اقدامی مشورت با پزشک متخصص بهترین گزینه است.

بیماران مبتلا به آریتمی و ناراحتی های قلبی چه آزمایشاتی را پیش از بارداری انجام دهند؟!

الکتروکاردیوگرافی قلب یکی از نکاتی است که قبل از هرگونه اقدامی برای بارداری می تواند به شما کمک زیادی کند. با چک

کردن نوار قلب خود، از وضعیت و شرایط قلب بهتر مطلع می شوید. به همین دلیل پزشک شما راحت تر می تواند درباره ی ادامه ی مصرف و یا قطع داروهای تان تصمیم گیری کند‌.

همچنین آزمایشات خون، تعداد سلول‌ های خونی (CBC)، چک کردن آنزیم ها، فشار خون و.‌‌.. نیز جزء مواردی هستند

که در روند بیماری شما تاثیرات زیادی خواهند داشت!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =