انفارکتوس حاد میوکارد

انفارکتوس حاد میوکارد یا سکته قلبی چیست؟ همه چیز درباره حمله قلبی

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

انفارکتوس حاد میوکارد- انفارکتوس حاد میوکارد نام پزشکی سکته قلبی است. حمله قلبی یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به ماهیچه قلب به طور ناگهانی قطع شده و باعث آسیب بافتی شود. این معمولا نتیجه انسداد در یک یا چند شریان کرونری است. انسداد می تواند به دلیل تجمع پلاک ایجاد شود ، ماده ای که بیشتر از چربی، کلسترول و مواد زائد سلولی تشکیل شده است.

انفارکتوس حاد میوکارد

علائم انفارکتوس حاد میوکارد چیست؟

در حالی که علائم کلاسیک حمله قلبی درد قفسه سینه و تنگی نفس اس ، علائم آن می تواند بسیار متفاوت باشد.

فشار یا سفتی در قفسه سینه

درد در قفسه سینه، پشت، فک و سایر نواحی بالای بدن که بیش از چند دقیقه طول می کشد یا از بین می رود و برمی گردد

تنگی نفس

تعریق

حالت تهوع

استفراغ

اضطراب

سرگیجه

ضربان قلب سریع

یکی از مهم ترین علائم انفارکتوس حاد میوکارد ضربان قلب سریع است. توجه به این نکته ضروری است که همه افرادی که دچار حمله قلبی می شوند علائم یکسان  یا شدت علائم یکسانی ندارند. درد قفسه سینه شایع ترین علامت گزارش شده در بین زنان و مردان است. با این حال زنان بیشتر از مردان به این موارد مبتلا هستند:

تنگی نفس

درد فک

درد پشت

سبکی سر

حالت تهوع

استفراغ

بیشتر بخوانید : انواع ورزش برای سلامت قلب

انفارکتوس

عوامل ایجاد انفارکتوس حاد میوکارد

قلب شما ارگان اصلی سیستم قلبی عروقی شما است که شامل انواع مختلف عروق خونی نیز می شود. برخی از مهمترین عروق شریان ها هستند. آنها خون غنی از اکسیژن را به بدن شما و تمام اعضای بدن شما می رسانند. عروق کرونر خون غنی از اکسیژن را به طور خاص به ماهیچه قلب شما می رسانند.

هنگامی که این عروق به دلیل تجمع پلاک مسدود یا تنگ می شوند جریان خون قلب شما می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یافته یا به طور کامل متوقف شود. این می تواند باعث حمله قلبی شود. عوامل متعددی ممکن است منجر به انسداد عروق کرونر شوند.

کلسترول بد

کلسترول بد نیز یکی از عوامل ایجاد انفارکتوس حاد میوکارد است. کلسترول بد که لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) نیز نامیده می شود ، یکی از دلایل اصلی انسداد رگ ها است. بدن شما نیز به طور طبیعی آن را می سازد. کلسترول بد همیشه بد نیست ، اما کلسترول LDL می تواند به دیواره رگ های شما بچسبد و پلاک تولید کند.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
عوارض بالون زدن قلب چیست؟ مراقبت های بعد از آن را رعایت کنیم

پلاک یک ماده سخت است که جریان خون را در رگ ها مسدود می کند. پلاکت های خون که به لخته شدن خون کمک می کند ، ممکن است به پلاک بچسبند و جمع شوند.

چربی های اشباع شده

چربی های اشباع شده نیز ممکن است به تجمع پلاک در عروق کرونر کمک کنند. چربی های اشباع شده بیشتر در گوشت و محصولات لبنی از جمله گوشت گاو، کره و پنیر یافت می شوند. این چربی ها ممکن است با افزایش میزان کلسترول بد در سیستم خونی و کاهش میزان کلسترول خوب منجر به انسداد شریانی شوند.

نوع دیگری از چربی که به انسداد عروق کمک می کند ، چربی ترانس یا چربی هیدروژنه است. چربی ترانس معمولاً به طور مصنوعی تولید می شود و در انواع غذاهای فرآوری شده یافت می شود. چربی ترانس معمولا در برچسب های مواد غذایی به عنوان روغن هیدروژنه یا روغن نیمه هیدروژنه درج شده است. در ادامه ما به برخی از مهم ترین دلایل انفارکتوس حاد میوکارد پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید : درمان کلسترول پایین

انفارکتوس حاد میوکارد

چه کسانی در معرض انفارکتوس حاد میوکارد هستند؟

عوامل خاصی ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهند مثلفشار خون بالا

جلوگیری از حمله قلبی

اقدامات زیادی را می توانید برای پیشگیری از انفارکتوس حاد میوکارد انجام دهید حتی اگر قبلا آن را تجربه کرده باشید.

یکی از راه های کاهش ریسک این است که از رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده کنید. این رژیم غذایی باید تا حد زیادی شامل موارد زیر باشد:

غلات کامل

سبزیجات

میوه ها

پروتئین بدون چربی

همچنین باید میزان موارد زیر را در رژیم غذایی خود کاهش دهید:

  • قند
  • چربی های اشباع شده
  • چربی ترانس
  • کلسترول

این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و کلسترول بالا اهمیت دارد.

ورزش چند بار در هفته همچنین سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد. اگر اخیرا دچار حمله قلبی شده اید ، قبل از شروع برنامه ورزشی جدید باید با بهترین دکتر قلب مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص قلب

ترک سیگار

انفارکتوس حاد میوکارد یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به ماهیچه قلب به طور ناگهانی قطع می گردد.

تماس با ما 

ممنون از اینکه تا اینجای مقاله با ما همراه بودید ، شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با بهترین دکتر قلب برای انواع مشاوره از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تلفن همراه:

09109977733

شماره تماس:

22060026 – 22075535 – 22378059

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =