ایست قلبی تنفسی

ایست قلبی تنفسی

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

ایست قلبی تنفسی :شما باید یاد بگیرید که از بدن خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید. زمانی که به علائم مختلفی دچار می شوید، باید هرچه سریعتر آنها را پیگیری کنید تا منجر به مشکلاتی مثل ایست قلبی تنفسی نشود اما سوالی که پیش می‌آید، این است که ایست قلبی تنفسی چیست؟ اگر می خواهید با این مشکل آشنایی بیشتری پیدا کنید، مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید. حتی اگر به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید، این توضیحات را برایتان خواهد داد.

توضیحاتی در مورد ایست قلبی تنفسی

ایست قلبی با ایست تنفسی متفاوت است اما اگر یکی از آنها درمان نشود، ممکن است عاملی برای ایجاد نوع دیگر باشد و باعث می شود که عدم تبادل گاز در ریه به مدت بیشتر از پنج دقیقه به اندام حیاتی مثل مغز آسیب برساند و علائم حیاتی از بین برود اما ایست قلبی ممکن است در هر حالتی اتفاق بیافتد و ایست تنفسی می تواند آن را تشدید کند؛ مگر اینکه عملکرد تنفسی شما در عرض ۵ دقیقه دوباره به حالت طبیعی خودش برگردد.

ایست قلبی به این معناست که مشکلات الکتریکی در قلب به وجود آمده و از این طریق خون به اعضای بدن شما نمی رسد و پمپاژ نمی شود. در نتیجه شما در بدن گردش خون درستی ندارید و دچار بیهوشی می شوید و تنفس هم نخواهید داشت اما همانطور که بالاتر گفتیم ایست تنفسی به این معناست که گاز نمی تواند در ریه تبادل کند. حال هر کدام از این نوع ایست ها می تواند روی یکدیگر تأثیر گذار باشد.

ایست قلبی تنفسی

علائم ایست قلبی

ایست قلبی علائم و نشانه هایا پیش درآمدهای مختلفی دارد اما اگر بخواهیم به مهمترین آنها اشاره کنیم، شامل موارد زیر است:

         قطع شدن تنفس

         تپش قلب

         سرگیجه

         سبک شدن سر

         احساس گیجی و سردرگمی

         تهوع

         استفراغ

         تنگی نفس

         درد قفسه سینه

علت ایجاد ایست قلبی تنفسی

همانطور که بالاتر هم برایتان توضیح دادیم، این دو موضوع می‌ تواند روی یکدیگر تاثیر بگذارد. یعنی زمانی که شما به ایست تنفسی دچار می شوید و بدن نمی تواند دوباره خودش را به حالت عادی برگرداند و به سرعت بازیابی کند، ممکن است ایست قلبی هم برای شما اتفاق بیفتد. در واقع عضلات می تواند منجر به این مشگل شوند که معمولا ناشی از خستگی خیلی شدید و بیماری های عصبی عضلانی است یا آسیب به ستون فقرات هم می تواند چنین مشکلی را به وجود بیاورد.

درمان ایست قلبی

زمانی که ایست قلبی برای شما اتفاق می‌ افتد و خوشبختانه دوباره احیا می شوید و نجات پیدا میکنید، باید سریعاً به فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران مراجعه کنید. او می‌ داند که چه درمانی را برای شما انجام دهد، گاهی اوقات برای شما جراحی تجویز می‌ کند؛ جراحی که بتواند گرفتگی عروق را از بین ببرد .
گاهی اوقات نیاز به شوک الکتریکی دارید که شبیه به احیای ضربان قلب است و ضربان دوباره به حالت اول برمی گرداند اما در خیلی از موارد بدن شما با تجویز دارو هم می تواند بهبود پیدا کند. داروهایی که باعث کنترل سطح کلسترول و فشارخون می شود، در واقع روشی بلند مدت برای درمان است.

در بعضی دیگر از جراحی ها  دریچه قلب و رگ های خونی گرفته شده را ترمیم می‌ کنند و انسداد شریان ها را از بین می برند. همچنین به شما توصیه می‌ کنند که ورزش داشته باشید و در رژیم غذایی هم تغییراتی را به وجود بیاورید، تمرینات ورزشی مخصوص را به کار بگیرید و سلامت قلب و عروق خود را تنظیم کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید و سطح کلسترول بالا در بدن خود را کاهش دهید تا بتوانید یک قلب سالم تر را در بدن تجربه کنید.

کلام آخر

مراقبت از بدن وظیفه اصلی ما در زندگی است اما یکسری از مشکلات هستند که ممکن است به هر دلیلی اتفاق بیفتد و باعث ایجاد مشکلات دیگر شوند که دقیقا ایست قلبی تنفسی از نمونه بارز این اتفاقات است. در نتیجه شما باید راجع به این موضوع اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که این دو می‌ توانند روی یکدیگر تاثیر گذار باشند.

ما در این مقاله راجع به ایست قلبی  تنفسی با شما صحبت کردیم و اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم که احتمالاً برای جلوگیری از این اتفاق، پزشک شما را به مراکز انجام اکو قلب تهران می‌ فرستند تا وضعیت شما به طور دقیق تحت بررسی قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =