دلایل بیماری قلبی و سکته مغزی

درمان کلسترول پایین

3.7/5 - (3 امتیاز)

درمان کلسترول پایین

درمان کلسترول پایین – پزشک شما برای درمان کلسترول پایین ممکن است آزمایش یا داروهایی تجویز نماید که بایستی به آنها عمل کرد.

سطوح بالای کلسترول خون می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد، اما شما نیز نمی خواهید سطح آن خیلی پایین باشد. کلسترول بسیار پایین که به هیپولیپیدمی یا هیپوکلسترولمی معروف است، شایع نیست .

درمان کلسترول پایین

درمان کلسترول پایین چیست؟

با وجود ارتباط آن با مشکلات سلامتی، کلسترول چیزی است که بدن به آن نیاز دارد. کلسترول برای ساخت هورمون های خاص ضروری است. در ساخت ویتامین D نقش دارد که به بدن کمک می کند کلسیم را جذب کند. کلسترول همچنین در ساخت برخی از مواد مورد نیاز برای هضم غذا نقش دارد.

کلسترول یک ماده شبیه چربی در خون شما است. در مقادیر مناسب به سلامت شما کمک می کند. شما دو نوع آن را در جریان خون خود دارید. کلسترول در خون به شکل لیپوپروتئین ها حرکت می کند که مولکول های کوچکی از چربی هستند که در پروتئین پیچیده شده اند. دو نوع کلسترول عمده وجود دارد: لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL).

لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) کلسترول بد است که می تواند در طول زمان در دیواره عروق شما ایجاد شود. بیشتر کلسترول بدن شما از این نوع تشکیل شده است.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) کلسترول خوب است که به حذف نوع بد از جریان خون شما کمک می کند.

یک آزمایش خون ساده می تواند میزان LDL و HDL شما را نشان دهد. همچنین کلسترول تام شما را نشان می دهد.

سطح ایده آل کلسترول کل شما باید حدود 150 باشد. سطح LDL شما باید حدود 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد. این محدوده شما را در معرض خطر کم بیماری قلبی قرار می دهد.در برخی لازم است کمتر از 120 میلی گرم در دسی لیتر کلسترول تام یا سطح LDL کمتر از 50 میلی گرم در دسی لیتر باشد.

کبد نقش کلیدی دیگری در کلسترول دارد. کلسترول غذایی فقط در منابع غذایی حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت و طیور یافت می شود ولی در گیاهان یافت نمی شود.

بیشتر بخوانید : انواع جراحی قلب و عرق

درمان کلسترول پایین

چه چیزی باعث کاهش کلسترول می شود؟ راه های درمان کلسترول پایین

یک اختلال نادر که در خانواده شما وجود دارد

سوء تغذیه (عدم خوردن کافی، یا عدم مصرف کافی غذاهای سالم)

سوء جذب (بدن شما چربی کافی را جذب نمی کند)

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
انواع جراحی قلب و عروق کدامند؟ انجام جراحی قلب بصورت تخصصی

مشکلات تیروئید

بیماری کبد

برخی از انواع عفونت ها (مانند هپاتیت C)

بیماری یا جراحت شدید

سرطان

خطرات کلسترول پایین

اغلب اوقات کلسترول بسیار پایین مشکلی ایجاد نمی کند.

درمان کلسترول پایین

برای درمان کلسترول پایین نیاز است که به نکات زیر توجه نمایید.

اگر کلسترول شما بسیار پایین است ، احتمالا بهترین دکتر قلب شما آزمایشات بیشتری را برای یافتن علت انجام می دهد. درمان می تواند کلسترول شما را به سطح طبیعی بازگرداند.

مصرف ویتامین هایی مانند A ، D ، E و K نیز ممکن است مفید باشد. ابتدا با بهترین دکتر قلب خود مشورت کنید و سپس مکمل ها را فقط طبق دستور مصرف کنید. این نوع ویتامین ها در بافت های چربی شما زندگی می کنند و می توانند به مدت طولانی در بدن شما باقی بمانند. مصرف زیاد می تواند مضر باشد.

بر اساس دلیل پایین بودن کلسترول، پزشک همچنین می تواند تصمیم بگیرد که شما به هیچ درمانی نیاز ندارید.

درست مانند کلسترول بالا، کلسترول پایین لزوما علائم ندارد. شما ممکن است متوجه نشوید که سطح شما پایین است تا زمانی که یک آزمایش انجام ندهید. به همین دلیل آزمایش منظم کلسترول مهم است. در بیشتر مواقع ، آزمایش هر 4 تا 6 سال کافی است. اگر بیماری قلبی، دیابت یا سابقه خانوادگی مشکلات کلسترول دارید، بیشتر به آزمایش نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : تشخیص بیماری مادرزادی قلب

علائم کلسترول پایین

علائم کلسترول پایین

برای افرادی که دارای کلسترول LDL بالا هستند، اغلب تا زمانی که حمله قلبی یا سکته مغزی رخ ندهد هیچ علامتی وجود ندارد. اگر انسداد جدی در عروق کرونر وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل کاهش جریان خون در ماهیچه قلب، درد قفسه سینه را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : تاثیر استرس بر روی قلب

جهت تنظیم کلسترول به بهترین دکتر قلب مراجعه کنید.

عوامل خطرساز کلسترول پایین

دلایل کلسترول پایین عبارتند از داشتن سابقه خانوادگی ، استفاده از استاتین ها یا سایر برنامه های درمانی  و افسردگی بالینی درمان نشده.

ارتباط با ما 

شما عزیزان می توانید جهت دریافت انواع مشاوره های لازم در زمینه قلب با استفاده از راه های ارتباطی زیر با بهترین متخصص قلب تهران در تماس باشید.

تلفن همراه:

09109977733

شماره تماس:

22060026 – 22075535 – 22378059

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =