تفاوت جراحی قلب باز و بسته چیست؟

تفاوت جراحی قلب باز و بسته چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

تفاوت جراحی قلب باز و بسته چیست؟ احتمالا خیلی از شما راجع به جراحی قلب باز و بسته شنیده اید اما فقط نام آنها را می شناسید. یعنی نمی دانید که دقیقاً تفاوت این دو  عمل چیست. اگر جزو افرادی هستید که قلبتان مشکل پیدا کرده و باید یکی از این عمل ها را به انجام برسانید، بهتر است که تفاوت این دو  را بدانید تا با آگاهی بیشتری به اتاق عمل بروید. در این باره اطلاعات کافی را می توانید داخل این مقاله به دست بیاورید.

تفاوت عمل جراحی قلب باز و جراحی قلب بسته

اگر شما به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید، خیالتان راحت است که پزشک تشخیص درست برایتان داده و دقیقاً با اطلاعات کافی برای شما عمل قلب باز یا بسته را تجویز می کند. اما سوال اینجاست که دقیقا تفاوت این دو عمل  چیست. جراحی قلب باز به عنوان یک روش سنتی اما تهاجمی شناخته می‌ شود که می‌ تواند خیلی سریع مشکلات جدی قلبی را کنترل کرده و آنها را درمان کند.

در واقع نوعی از اقدامات مربوط به جراحی های مختلف در قلب را عمل قلب باز می گویند که به خاطر روش اجرای جراحی، این نام را روی آن گذاشته اند. به هر جراحی قلبی که برای انجام آن نیاز باشد قفسه سینه بیمار حین جراحی باز بماند، جراحی عمل قلب باز گفته می‌ شود اما در جراحی عمل قلب بسته روش هایی استفاده می شود که حالت تهاجمی کمتری دارند و نیاز نیست که قفسه سینه در طول عمل جراحی باز بماند.

در جراحی هایی مثل کارگزاری فنر یا استنت یا بالن که در آنژیوپلاستی انجام می شود یا جراحی هایی که برش های کوچک در محدوده قلب ایجاد می کند و یا ربات های جراحی زیر سطح پوست قرار می گیرند، جزو عمل های جراحی قلب بسته هستند.

تفاوت جراحی قلب باز و بسته چیست؟

بیماران کاندید برای جراحی قلب باز

حال که متوجه شدید تفاوت جراحی قلب باز و بسته چیست، با آگاهی بیشتری می توانید به سراغ این جراحی ها بروید. بالاتر هم به شما توضیح دادیم که اگر شما به فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران مراجعه کنید، او تعیین می کند که به کدام یک از عمل ها نیاز دارید. احتمالا این سوال برایتان پیش بیاید چه کسانی باید به سراغ جراحی قلب باز بروند. اگر قرار باشد اقدامات زیر روی شما صورت بگیرد، باید جراحی قلب باز انجام دهید:

        جراحی بای پس در سرخرگ کرونری جزء این موارد است و به به بهبود خون رسانی در سرخرگ های قدیمی می پردازد که علت آن هم گرفتگی عروق و تنگی عروق است.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
اکوکاردیوگرام یا اکو قلب

        جراحی بازسازی یا ترمیم ناهنجاری داخل دریچه های قلب یا عوارض مادرزادی و ژنتیکی.

        جراحی هزارتو که برای بهبود فیبریلاسیون دهلیزی یا آریتمی قلب استفاده می شود.

        جراحی برای قرار دادن دستگاه ضربان ساز مصنوعی در قلب یا قرار دادن دفیبریلاتور قلبی برای درمان نامنظمی ضربان قلب. جراحی اصلاح و یا ترمیم بزرگ شدن یا باز کردن دیواره سرخرگ ها.

        جراحی پیوند قلب.

        جراحی برای اتصال دستگاه کمک بطنی یا کاشت قلب تمام مصنوعی.

اتفاقات مرتبط با جراحی قلب باز

  قبل از اینکه جراحی قلب باز روی بدن شما صورت می گیرد، مراحلی هست که باید انتظار آنها را داشته باشید تا شوکه نشوید. در عمل قلب بسته عمل راحت تر با حالت تهاجمی کمتر است و معمولا  این اقدامات قبل از آن صورت نمی پذیرد اما در جراحی قلب باز به خاطر حساسیت هایی که وجود دارد، باید مراحل زیر را دنبال کرد:

        قبل از این جراحی حتما تصویربرداری اشعه ایکس از قفسه سینه انجام می‌ شود.

        موهای سینه به طور کامل تراشیده می شود.

        ناحیه جراحی با صابون ضد میکروبی ضد عفونی می گردد و یک خط وریدی روی بازو برای تامین مایعات و دارو ها ایجاد می گردد.

کلام آخر

اگر شما به مراکز انجام اکو قلب تهران مراجعه کنید، آنها می‌ توانند آزمایشات دقیقی برای شما انجام دهند و به شما بگویند که شما به عمل قلب باز نیاز دارید یا بسته. به هر حال هر دو عمل در کشور ما ایران زیاد انجام می شود و درصد موفقیت بالایی دارد و اگر پزشک تشخیص داد که باید آنها را انجام دهید که جای نگرانی نیست اما به طور کامل، تفاوت این دو عمل را برایتان توضیح دادیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =