پیشگیری از بیماری های قلبی

پیشگیری از بیماری های قلبی

4/5 - (1 امتیاز)

پیشگیری از بیماری های قلبی: بیماری‌ های قلبی جزو مشکلات رایج به حساب می آیند که خیلی از افراد از آن نگرانی دارند و در نتیجه هر راهی را پیش می برند تا بتوانند از آن پیشگیری کنند.

ما در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح می دهیم که پیشگیری از بیماری قلبی چه راه حل هایی دارد تا بتوانید جلوی این اتفاق را بگیرید؛ مخصوصاً اگر این بیماری در ژنتیک شما وجود دارد که باید بیشتر برای آن تلاش کنید. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی به دست بیاورید.

پیشگیری از بیماری قلبی

بهتر است از همین اول به سراغ اصل مطلب برویم. زمانی که شما با بهترین دکتر قلب تهران صحبت کنید هم حتماً در صورت داشتن ژنتیک ابتلا به بیماری های قلبی یا حتی بی‌سابقه بودن در شرایط خانوادگی، روش هایی را به شما توضیح می دهد که از این طریق می‌ توانید خطر ابتلا به این بیماری ها را کم کنید که شامل موارد زیر می‌ شود:

پیشگیری از بیماری های قلبی

پیشگیری از بیماری های قلبی

کنترل فشار خون

فشار خون بالا می تواند عامل خطر برای بیماری های قلبی باشد. کاری که شما باید انجام دهید، این است که به طور منظم فشار خون را کنترل کنید. برای اینکه به فشار خون بالا دچار نشوید و بتوانید آن را تحت کنترل بگیرید، باید سبک زندگی خود را سالم نگه دارید. فشار خون نرمال و طبیعی ۱۲ روی ۷ میلی متر جیوه است. اگر فشار خون بالا دارید، حتما به دنبال راه های درمان باشید.

کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید

مقدار بالای کلسترول می‌ تواند باعث گرفتگی و انسداد عروق شود و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته قلبی را بالا ببرد، حتماً سبک زندگی خود را اصلاح کنید و اگر نیاز بود، از دارو استفاده کنید تا کلسترول خون کاهش پیدا کند. حتماً حواستان به سطح تری گلیسیرید هم باشد که مقدار بالای آن خطر بیماری عروق قلبی را افزایش می دهد.

کنترل وزن

از دیگر مواردی که پزشکان مختلف از جمله پزشکان فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران برای پیشگیری از بیماری قلبی آن را توصیه می‌ کنند، کنترل وزن است. اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به بیماری قلبی را بالا می برد، احتمال سکته را افزایش داده، باعث ابتلا به فشار خون بالا می شود اما شما با کاهش و کنترل وزن می توانید این مشکل را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: اصول پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در افراد دیابتی

پیشگیری از بیماری های قلبی با مدیریت استرس

پیشگیری از بیماری های قلبی

ورزش منظم

طبق مطالعات انجام شده، رژیم غذایی سالم همراه با ورزش منظم می تواند بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌ های قلبی باشد و خطر را به شدت کاهش می دهد. قلب مانند دیگر ماهیچه ها و عضلات به ورزش نیاز دارد. با ورزش، قلب شما قوی تر و سالم تر می شود، خون بیشتری پمپاژ می گردد و فشارهای مختلف راحت ‌تر تحمل می‌ شود و رگ های خونی هم انعطاف پذیر می شوند. گردش خون افزایش پیدا می کند، وزن شما سالم نگه داشته می‌ شود و سطح کلسترول و فشار خون هم بهبود بخشیده خواهد شد.‌ ۳۰ دقیقه ورزش در طول روز به اندازه ۵ روز در هفته را فراموش نکنید.

رژیم غذایی سالم

هیچ چیز به اندازه رژیم غذایی سالم نمی تواند سبک زندگی شما را بهبود ببخشد و باعث شود که از بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی جلوگیری کنید. شما دو بار در هفته باید ماهی ها با اسید چرب امگا ۳ استفاده کنید، فیبر زیادی را در وعده های غذایی خود جای دهید، کالری مصرفی خود را به حداقل برسانید که روزانه ۲۰۰۰ کالری است. مقدار زیادی میوه تازه، سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب، آجیل، حبوبات، غلات، مرغ و ماهی استفاده کنید‌ و چربی های اشباع شده مثل چربی ترانس، گوشت قرمز، شیرینی، نوشیدنی‌ های شیرین شده با شکر و غذاهای حاوی سدیم و قند را محدود کنید.

مدیریت استرس

استرس رابطه مستقیمی با بسیاری از بیماری ها مخصوصاً بیماری قلبی دارد، زیرا تاثیرات فیزیولوژیک آن در بدن به شدت زیاد است و استرس شدید می‌ تواند عامل محرکی برای حمله قلبی باشد و فشار خون را بالا ببرد. برای کنترل استرس، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، تمرکز روی موضوعات آرامش بخش، یوگا و عدم نوشیدن زیاد قهوه می‌ تواند کمک کننده باشد.

کلام آخر

شما باید تا حد کافی از وضعیت قلب و عروق خود مراقبت کنید و از بیماری‌ های قلبی پیشگیری داشته باشید. اگر کوچک ترین مشکلی داشتید، می توانید آزمایش بدهید و این کار را در مراکز انجام اکو قلب تهران به انجام برسانید تا خیالتان راحت باشد که سریعاً پیگیری لازم را انجام داده اید. سایت ما با نظارت دکتر جوزانی می تواند معتبرترین راه برای پیگیری اقدامات مربوط به قلب باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =