قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟

قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل داشتن بیماری‌های خاص از دارو مصرف می‌کنید یا بدون تجویز پزشک برای تسکین درد خود نسخه تجویز می‌کنید و اطلاعاتی از عوارض جانبی و واکنش‌هایی که ممکن است بدن و مخصوصاً قلب نسبت به این داروها دهد ندارید بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا که ما در این مقاله قرار است که به بررسی قرص و داروهایی بپردازیم که مصرف خودسرانه آنها ممکن است عوارض خطرناکی مانند سکته قلبی و ایست قلبی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اینکه این قرص‌ها چه قرص‌هایی هستند و چگونه باعث سکته قلبی می‌شوند موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟ قرار است به آن بپردازیم.پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اما قبل از هر چیزی لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که در صورت داشتن علائم قلب درد به فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران و مراکز اکو قلب تهران مراجعه نمایید تا از بروز سکته های قلبی جلوگیری نمایید.

قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟

معرفی قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟

بدون شک هر قرصی که تولید می‌شود برای درمان یا پیشگیری از بیماری خاصی است، هرچند در بعضی از مواقع قرص‌ها برای تسکین درد تولید و توسط پزشک تجویز می‌شوند. اما چنانچه که این قرص‌ها خودسرانه مصرف شوند ممکن است که عوارض خطرناکی داشته باشند.

معمولاً مصرف قرص‌ها بر روی قلب و عملکرد صحیح آن تاثیر می‌گذارند، به همین دلیل بهترین دکتر قلب تهران همیشه به این نکته تاکید می‌کنند که از مصرف خودسرانه برخی از قرص‌ها که ممکن است باعث سکته قلبی یا ایست قلبی شوند، خودداری کنید مهم‌ترین قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند عبارتند از:

آنتراسایکلین‌ها

یکی از داروهایی که برای قلب و سلامت قلب مضر می‌باشند آنتراسایکلین‌ها هستند. در اکثر موارد پزشک‌ها این دارو را برای درمان سرطان تجویز می‌کنند. در صورتی که استفاده از این دارو زیاد شود و یا دوزهای بالای آن استفاده شود ممکن است که باعث آسیب رساندن به عضله قلب شوند.

این موضوع می‌تواند باعث ضعیف شدن تدریجی عضله قلب و در نهایت منجر به نارسایی قلبی و ایست قلبی شود. در واقع می‌توانیم بگوییم که آنتراسایکلین‌ها خطرناک‌ترین قرص برای قلب می‌باشند. چنانچه به هر دلیلی از داروهای آنتراسایکلین استفاده می‌کنید حتماً با پزشک مشورت کنید و دوز آنها را طبق دستور پزشک تعیین و مصرف نمایید.

قرص های آرام بخش

یکی دیگر از قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند، قرص و دارو های آرام بخش می باشند. معمولاً از قرص‌های آرامبخش برای درمان اختلالات روانی استفاده می‌شود.

برخی از این قرص‌ها ممکن است که باعث به وجود آمدن مشکلات قلبی و عروقی شوند از مهم‌ترین مشکلاتی که این داروها می‌توانند برای قلب به وجود بیاورند ضربان قلب نامنظم است که در نهایت ممکن است باعث ایست قلبی  شوند. قبل از استفاده از داروهای آرامبخش حتماً در مورد فواید و مضرات آن با پزشک خود مشورت نمایید.

دیکلوفناک

یکی دیگر از قرص‌ هایی که باعث ایست قلبی می‌شود دیکلوفناک است. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در بیمارانی که از نارسایی قلبی مزمن رنج می‌برند خطر مرگ ناشی از ایست قلبی و سکته قلبی را بالا می‌برد. همچنین مصرف طولانی مدت این داروها ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون و همچنین نارسایی قلبی شوند.

پتاسیم

یکی دیگر از دارو یا قرص‌هایی که باعث ایست قلبی می‌شوند پتاسیم است. پتاسیم امروزه در اکثر داروخانه‌ها موجود می‌باشد و معمولاً از آن به عنوان مکمل رژیم‌های لاغری و همچنین برای رفع گرفتگی‌های عضلانی استفاده می‌شود. این قرص ها نیز می‌توانند احتمال بروز آسیب‌های قلبی و ایست قلبی را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: تاثیر تداخل داروهای قلبی بر سلامت بدن و قلب چگونه است؟

قرص هایی که باعث ایست قلبی می شوند؟

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی قرص‌هایی که باعث ایست قلبی می‌شوند پرداختیم، به عنوان نتیجه‌گیری این موضوع می‌توانیم بگوییم که قرص‌هایی مانند دیکلوفناک، پتاسیم، آنتراسایکلین‌ها و قرص‌های آرامبخش میتوانند احتمال ایست و سکته قلبی را بالا ببرند. پس باید به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک از این قرص‌ها استفاده نکنید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد قرص‌هایی که باعث ایست قلبی می‌شوند به دست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =