عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام

عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام: قلب یکی از اعضای مهم بدن می‌باشد، که وظیفه پمپاژ خون را به سایر قسمت‌های بدن بر عهده دارد. پمپاژ خون در اثر منقبض و منبسط شدن قلب رخ می‌دهد و این منبسط و منقبض شدن به ضربان قلب معروف است.

عملکرد قلب به گونه‌ای می‌باشد که در هر دقیقه حدود هفتاد  بار منقبض و منبسط می‌شود.در هر ضربان قلب تقریباً ۷۰ سی سی خون وارد چرخه گردش خون می‌شود.

اگر بخواهیم یک نگاه علمی به این موضوع داشته باشیم باید بگوییم که ضربان قلب را در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار تخمین میزنند.چنانچه ضربان قلب ازاین میزان بیشتر باشد در اصطلاح پزشکی شخص دچار تپش قلب بالا شده است.

قرص سیتالوپرام چیست؟

عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام

شما می‌توانید با مراجعه به فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران و بهترین دکتر قلب تهران و انجام اکو قلب در مراکز اکو قلب تهران و سایر شهرستان ها نسبت به سلامت و تعداد استاندارد ضربان قلب خود مطمئن شوید.

به شکل کلی تپش قلب می‌تواند بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که یکی از این دلایل مصرف قرص‌های ضدافسردگی می‌باشد.

اما اینکه عوارض قرص‌های ضدافسردگی بر روی تپش قلب چیست؟

موضوعی می‌باشد که ما در این مقاله تحت عنوان عوارض داروهای ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب به آن خواهیم پرداخت. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قرص سیتالوپرام چیست؟

قبل از اینکه به بررسی عوارض داروهای ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب بپردازیم،ابتدا لازم است که شما با داروی سیتالوپرام آشنایی کامل داشته باشید.

در اکثر موارد از این دارو به منظور کنترل علائم افسردگی و همچنین افسردگی شدید استفاده می‌شود. در واقع می‌توانیم سیتالوپرام را یک داروی ضد افسردگی بدانیم.

این دارو به بازگرداندن ماده طبیعی به نام سرتونین در مغز کمک می‌کند. مصرف این قرص می‌تواند برای مصرف کنندگان عوارضی مانند احساس تهوع، خستگی، خواب آلودگی، از دست دادن اشتها و بالا رفتن ضربان قلب شود.

با تمام این عوارض چنانچه پزشک این دارو را برای شما تجویز نمود با خیال راحت آن را مصرف کنید، چرا که مطمئناً مزایای این دارو از عوارض آن بیشتر خواهد بود.

اگر بعد از مصرف این قرص عوارضی مانند:

  • لرزش
  • کبودی
  • خونریزی
  • غش کردن
  • گشادی مردمک چشم
  • تورم و قرمزی چشم و
  • تپش قلب داشتید نگران نباشید ولی به پزشکتان اطلاع دهید چرا که از عوارض رایج این داروها  می‌باشد.
با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
ضربان قلب نرمال در سنین مختلف چقدر است؟ آشنایی با نحوه اندازه گیری

تاثیر و عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب

اگر شماهم جزء آن دسته از افرادی هستید که از داروی سیتالوپرام استفاده می‌کنید، در صورت داشتن تپش قلب به هیچ عنوان نسبت به ترک این قرص اقدام نکنید.

چرا که نقش ناراحتی‌های روحی و استرس‌های عاطفی در به وجود آمدن مشکلات قلبی و عروقی بسیار پر اهمیت و پررنگ می‌باشد. عدم درمان ناراحتی‌های روحی و استرس عاطفی می‌تواند بیماری‌های قلبی را برای شما بدتر نماید.

باید توجه داشته باشید که داروهایی نظیر سیتالوپرام و آمیتریپتیلین که جز داروهای ضد افسردگی می باشند می‌توانندباعث به وجود آمدن اختلالات در ریتم قلب و همچنین تپش قلب شود و خطر آریتمی قلب را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که عوارض داروهای ضد افسردگی بسیار نادر می‌باشند و در کل منافع این داروها برای بیمار از خطرات آن بیشتر است شما باید سعی کنید که این داروها را تحت نظر پزشک قلب مصرف نمایید تا پزشک در صورت به وجود آمدن تپش قلب بتواند سریعاً نسبت به رفع آن اقدام نماید.

پیشنهاد ویژه: بهترین مراکز اکو قلب تهران

تاثیر و عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب

عوارض داروی ضد افسردگی سیتالوپرام

فاصله QT چیست؟

به شکل کلی به مدت فعالیت‌های الکتریکی عضله قلب فاصله QT گفته میشود. یک فاصله طولانی QT میتواند نشانگر ناهنجاری های ریتم قلب باشد.

معمولاً بهترین دکتر قلب تهران یا سایر شهرستان ها فاصله QT بیمار را با نوارقلب یا همان الکتروکاردیوگرام اندازه گیری میکند. اما چنانچه فاصله  QT بیشتر از اندازه نرمال طولانی شود باعث مشکلات رایجی مانند بیهوشی، سرگیجه و حتی در بعضی از مواقع مرگ می‌شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی عوارض دارو ضد افسردگی سیتالوپرام بر تپش قلب پرداختیم. به عنوان جمع‌بندی این موضوع می‌توانیم بگوییم که استفاده از داروهای ضد افسردگی می‌تواند باعث بالا رفتن تپش قلب در مصرف کننده شود.

امیدواریم که شما نیز با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد این موضوع به دست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =