حقایق قلب انسان

حقایق قلب انسان

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

حقایق قلب انسان: قلب یک عضو ماهیچه ای و عضلانی در بدن است که حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد. به خاطر همین است که همیشه بیشتر از همه روی قلب تحقیق می شود و همچنان هم اطلاعات جالبی در مورد آن وجود دارد که خیلی از شما نمی دانید‌‌. در این مقاله این حقایق را به شما معرفی می کنیم.

همچنین در مورد بهترین دکتر قلب تهران با شما صحبت می کنیم تا بتوانید مراقبت کافی را از این عضو مهم  عمل بیاورید. پس با ما همراه باشید.

حقایق قلب انسان چیست

حقایق قلب انسان

توضیحات کلی در مورد قلب

قبل از اینکه این حقایق مهم را برای شما معرفی کنیم، باید بگوییم قلب عضوی از بدن است که در طول روز حدود صدهزار بار تپش دارد و خون حاوی اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. تقریباً به اندازه یک مشت دست است و اولین حقیقتی که وجود دارد، این است که قلب زنان سریع تر از مردان به تپش در می آید که در ادامه با حقایق مهم و جالب دیگر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: علت بزرگ شدن قلب

11 حقیقت راجع به قلب

  1.  قلب قابلیت این را دارد که بعد از جدا شدن از بدن باز هم تپش داشته باشد، زیرا سیستم الکتریکی داخل آن حفظ شده و توسط مغز تنظیم نمی شود و یک سیستم جداگانه دارد و در نتیجه بعد از جدا شدن  هم مدتی تپش در آن اتفاق می افتد.
  2. قلب به قرنیه خونرسانی نمیکند. بیشتر بافت های بدن رگ های خونی دارند که از آنها در برابر عفونت محافظت می کنند اما تنها قسمتی از بدن که قلب به آن خون رسانی نمی کند، قرنیه است که رگ خونی ندارد و تغذیه آن از طریق مایع اشکی صورت می گیرد.
  3.  قلبِ یک فرد سالم در طول عمرش حدوداً یک میلیون بشکه خون را به سراسر بدن پمپاژ می کند که تصور آن خیلی سخت است.
  4. نکته جالب دیگر در مورد قلب این است که اگر سایز کفش تان بالا برود، این موضوع می‌ تواند نشان دهنده یک مشکل قلبی باشد. علت این جاست که اگر قلب به درستی عملکرد پمپاژ را انجام ندهد، آب داخل بدن تجمع کرده و همین باعث ورم در پا می شود و در نتیجه شما احساس می‌ کنید کفش های تان دیگر اندازه تان نیست.
  5. زمانی که یک اتفاق عاطفی ناگهانی برای شما رخ می دهد، مشکلی با عنوان سندروم قلب شکسته در بدن اتفاق می‌ افتد که به آن کاردیومیوپاتی هم گفته می شود که علت اصلی آن استرس است.
  6.  قلب بر خلاف دیگر اندام های بدن قابلیت ترمیم خودش را ندارد؛ یعنی قلب آسیب دیده نمی تواند خود به خود بهبود پیدا کند اما بخش‌ های دیگر بدن مثل استخوان یا پوست، خودشان را ترمیم می کند. به خاطر همین است که حمله قلبی باید سریعاً درمان شود و حتی هر دقیقه قافل شدن از آن می تواند ترمیم قلب را سخت تر کند.
  7. ضربان و تپش قلب می تواند طبق ریتم موسیقی تغییر پیدا کند. اگر شما استرس داشته باشید، با موسیقی می توانید قلب خود را آرام کنید. موسیقی با سرعت زیاد هم به شما تپش قلب می دهد.
  8. بیماری به عنوان سرطان قلب در موارد خیلی نادر رخ می دهد. چون سلول های قلب در اوایل زندگی تقسیم نمی شوند و جهش ایجاد کننده سرطان در آنها رخ نمی دهد.
  9. وزن قلب در بدن هر انسان کمتر از نیم درصد از وزن کلیه بدن را تشکیل می دهد. ورزشکاران حرفه ای قلب بزرگ تری نسبت به بقیه دارند. علت هم این است که بدن باید خون بیشتری را پمپاژ کند.
  10. حقیقت جالب در مورد قلب این است که این عضو از بدن هیچ وقت استراحت ندارد و در هنگام خواب هم همچنان در حال فعالیت هستند و اغلب می تواند در روند احساسی، جسمی و روانی شما تاثیر گذار باشد.
  11. ضربان قلب هنگام خواب کمی کاهش پیدا می کند. جالب تر اینکه تشخیص ضربان قلب مادر از جنین سخت است اما تفاوتی که وجود دارد، این است که ضربان قلب جنین از مادر تند تر است. قلب جنین انسان قبل از زایمان ۵۰ میلیون بار می تپد.
11 حقیقت راجع به قلب

حقایق قلب انسان

کلام آخر

زمانی که احساس کردید مشکلی در این عضو شگفت انگیز به وجود آمده، باید سریع تر مسئله را پیگیری کنید، زیرا همانطور که بالاتر هم برایتان توضیح دادیم، حتی یک دقیقه هم اهمیت دارد. پس با توجه به این موضوع حتماً به دنبال شناسایی فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران بگردید که ما بهترین پزشک یعنی دکتر جوزانی را در سایتمان به شما معرفی کردیم که می توانید از طریق سایت، آشنایی بیشتری با او پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 18 =