درمان از طریق جراحی و دیگر روش ها

ترمیم نقص ‌های مادرزادی قلب

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

ترمیم نقص ‌های مادرزادی قلب: بیماری های قلبی جزو اتفاقات شایع هستند که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند‌. یک سری از این بیماری ها حاصل نقص‌ های مادرزادی هستند که شاید شما هم به این مشکل مبتلا شده باشید.

خوشبختانه علم انقدر پیشرفت کرده که شما می توانید مشکل تان را به بهترین شکل ممکن پیگیری کنید و با استفاده از تکنولوژی هایی که وجود دارد، تشخیص دقیق برای مشکل قلبی خود داشته باشید‌. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به ترمیم نقص ‌های مادرزادی قلب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بیماری سیانوتیک قلبی، آشنایی با بیماری مادرزادی قلبی

نقص مادرزادی قلب چیست؟

ترمیم نقص ‌های مادرزادی قلب

نقص مادرزادی قلب چیست؟

قلب در شش هفته اول بارداری شکل می‌ گیرد.‌ اگر تکامل آن درست نباشد و روند طبیعی و استاندارد را طی نکند؛ فرد به نقص مادرزادی قلب دچار می‌ شود که در چنین حالتی باید به مراکز انجام اکوی قلب تهران مراجعه کند و وضعیت قلب خود را بررسی کند. نقص مادرزادی قلبی علائم مختلفی دارد؛ مثلاً ورم پا، تنگی نفس، تنفس سریع، کبود شدن رنگ صورت از علائم آن هستند.

بعضی از این نقص‌ ها خیلی خطرناک هستند و فرد باید عمل قلب باز را به انجام برساند. خیلی از نوزادان شانس این را ندارند که با قلب سالم پا به این دنیا بگذارند و این نقص را در دوران جنینی پیدا می‌ کنند که  هرچقدر شما اطلاعات تان در این زمینه بالاتر باشد، راحت تر می توانید مسئله را بهبود ببخشید.

ترمیم و درمان نقص مادرزادی قلب

خیلی از شما اگر این مشکل را در کودک تان مشاهده کنید، می خواهید هرچه سریع ‌تر آن را پیگیری کرده و مشکل را برطرف کنید. در واقع نقص مادرزادی قلب در کودکان یک نوع خاص از بیماری قلبی است که ترمیم و درمان آن بستگی به شدت مشکل دارد. گاهی ممکن است یک نقص مادرزادی در قلب داشته باشید که روی سلامت کودک شما هیچ اثر طولانی مدتی ندارد و نیاز به درمان وجود ندارد.

یک سری دیگر از نقایص هستند که مثلاً یک سوراخ کوچک در قلب ایجاد می ‌کنند و هر چقدر سن افزایش پیدا کند، مشکل حادتر می‌ شود و گاهی اوقات این سوراخ خودش بسته می شود اما یکسری از موارد هستند که خیلی شدیدتر به حساب می آیند و شما بعد از تشخیص سریع باید اقدام به ترمیم و درمان کنید که درمان و ترمیم آن از طریق راهکار های زیر امکان پذیر است و فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران تشخیص میدهد که باید کدام درمان را انجام دهید.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
تاثیر آلپرازولام بر قلب ، آیا مصرف خودسرانه خطرناک است؟

درمان از طریق دارو

گاهی اوقات پزشک تشخیص می‌ دهد که مشکل شما با دارو حل نمی شود. در چنین حالتی ممکن است برای شما داروی فشار خون یعنی مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین، مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین یا مسدود کننده بتا تجویز کند.

گاهی اوقات هم قرص های ادرار آور تجویز می‌ کند که مایعات بدن را کمتر می کند و فشار بر قلب کاهش پیدا خواهد کرد. داروهای آریتمی قلب هم هستند که به آنها داروی ضد آریتمی هم گفته می‌شود که ضربان قلب نامنظم را کنترل می کند.

درمان از طریق جراحی و دیگر روش ها

روش های دیگری هم هستند که در ادامه آن ها را به شما توضیح خواهیم داد:

کاتتریزاسیون قلبی که برای نقایص مادرزادی قلب لوله های نازک و انعطاف پذیر به نام کاتتر را بدون نیاز به جراحی قلب وارد بدن می کنند و ترمیم را انجام می‌ دهند و از این طریق سوراخ های قلب را بهبود می بخشند.

ابزاری کوچک از طریق لوله ها وارد قلب می شود و نقص را ترمیم می‌ کند که باید به صورت مرحله ای و گاهی اوقات در عزض چند سال انجام شود. پیوند قلب یکی دیگر از همین روش هاست که اگر قابل ترمیم نباشد، پزشک پیوند قلب انجام می دهد.

جراحی هم برای نقص مادرزادی قلب انجام می شود که می تواند به صورت جراحی قلب باز و جراحی قلب کم تهاجمی صورت بگیرد که بستگی به نوع نقص مادرزادی دارد. گاهی اوقات هم اگر نقص قبل از تولد تشخیص داده شود و خیلی جدی باشد، در همان دوران بارداری مداخله قلبی جنین را انجام می‌ دهند که فقط در یکسری از موارد خاص صورت می گیرد.

درمان از طریق جراحی و دیگر روش ها

ترمیم نقص ‌های مادرزادی قلب

کلام آخر

ترمیم همه نقص‌ های مادرزادی قلب با پیشرفت تکنولوژی به راحتی امکان پذیر است. روش‌ های درمانی مختلفی وجود دارد که شما بتوانید این نقص‌ ها را بهبود ببخشید تا در طول زندگی روی شما تاثیر نگذارد. کافی است که به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید و یک تشخیص دقیق داشته باشید و بعد درمان موثر را در پیش بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =