آریتمی، فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

آریتمی، فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

آریتمی، فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟در حقیقت بیماری های قلبی جزو مشکلات رایجی هستند که این روزها به خاطر سبک زندگی غلط یا سطح بالای استرس اتفاق می‌ افتد اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که هر چقدر ما آگاهی خود را از این مشکلات بالاتر ببریم، راحت تر می توانیم از آن پیشگیری کنیم یا اگر علائم آن ها را بشناسیم، زودتر جلوی خطر را می گیریم.

یکی از این مشکلات آریتمی یا فیبریلاسیون  است که در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد تا اگر با علائم آن مواجه شدید، بدانید که باید هر چه سریع تر به بهترین دکتر قلب تهران مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات دقیق در اختیارتان قرار دهیم.

آریتمی چیست؟

آریتمی نامنظمی ضربان قلب است و به عنوان یکی از مشکلات رایج و متداول شناخته می‌ شود که برای افراد مختلف در سنین متفاوت می تواند به صورت موقت یا دائمی اتفاق بیفتد. اینکه فرد در این مدت زمان چقدر حالت پایداری داشته باشد، بستگی به عوامل محیطی و ژنتیکی دارد.

آریتمی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها آریتمی دهلیزی است. افرادی که به مشکلاتی مثل تنگی و گشادی دریچه قلب، تنگی عروق کرونر، اختلالات قلبی و نارسایی دچار هستند، به این نوع آریتمی مبتلا می شوند.‌ بنابراین اگر شما علائم و نشانه های این مشکل را دیدید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

فیبریلاسیون چیست؟

آریتمی یا فیبریلاسیون یکی از انواع رایج آریتمی دهلیزی هستند که معمولا در افراد سالخورده بیشتر اتفاق می افتد. افرادی که نارسایی قلبی، تنگی عروق قلبی، دیابت، مشکلات مربوط به دریچه قلب و فشار خون بالا دارند، بیشتر در معرض این نوع آریتمی قرار می گیرند.

پرکاری تیروئید هم می تواند احتمال ابتلا به این نوع نامنظمی ضربان قلب را افزایش دهد. در چنین حالتی سرعت پالس الکتریکی خیلی زیاد بالا می رود و فرد احساس تپش قلب می کند. در واقع سرعت ضربان قلب آنقدر زیاد می‌ شود که دهلیزها نمی توانند به طور کامل انقباض کرده و خون داخل آنها باقی می ماند و در نتیجه احتمالاتی مانند لخته شدن خون و در نهایت حمله مغزی برای افراد به وجود خواهد آمد.

آریتمی، فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

علائم آریتمی

اگر می‌ خواهید هرچه سریع تر این مشکلات را تشخیص دهید، باید گوش به زنگ علائم باشید. در چنین حالتی شما احساس تنگی نفس خیلی شدید دارید که حتما باید به فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران یا متخصص قلب و عروق مراجعه کنید که توصیه ما مراجعه به دکتر جوزانی است.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
هولتر مانیتورینگ قلب چیست؟ کارکرد آن بر روی بدن

اگر وارد سایت شوید، اطلاعات بیشتر برای تعیین وقت با پزشک را می توانید به دست بیاورید. سپس پزشک معایناتی را برای شما تجویز می‌ کند و یکسری آزمایش ها برایتان می‌ نویسد تا مطمئن شود مشکل از کجاست.

همچنین داروی ضد لختگی خون هم برای شما تجویز می‌ کند تا از ایجاد لخته جلوگیری شود. از نشانه های دیگری که می توانیم برای این مشکل نام ببریم، سرگیجه است. احساس خستگی زودرس و ضعف و بی حالی شدید می تواند از علائم این مشکل باشد که هر چه سریعتر باید مورد بررسی قرار بگیرد.

روش های درمانی آریتمی یا فیبریلاسیون

در چنین حالتی اگر پزشک مطمئن شود که شما به این مشکل دچار هستید و نتایج مربوط به مراکز انجام اکو قلب تهران را مشاهده کند، برایتان دارو تجویز خواهد کرد. در واقع داروهای ضد لخته خون می توانند راه موثری برای درمان  این مشکل باشند؛ همچنین روش یخ زدگی یا فریز هم اتفاق می‌ افتد که در ایران خیلی جواب داده است. در شرایط خیلی حاد ممکن است پزشک جراحی را به شما پیشنهاد کند که در موارد خیلی کم اتفاق می افتد و معمولا با دارو مشکل درمان می شود.

کلام آخر

مشکلات قلب باید هر چه سریع‌ تر بررسی شده و جدی گرفته شود؛ زیرا اگر آنها را پشت گوش بیندازید، ممکن است قابل جبران نباشد. ما در این مقاله راجع به مشکلی با عنوان آریتمی یا فیبریلاسیون دهلیزی  با شما صحبت کردیم و برایتان توضیح دادیم که دقیقاً آریتمی چیست و چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود. همچنین منبعی معتبر برای پیگیری پزشکی مشکلات قلبی را به شما توضیح دادیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =