باز کردن دریچه‌ی میترال با بالون

باز کردن دریچه‌ی میترال با بالون

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

باز کردن دریچه‌ی میترال با بالون : قلب مهم ترین عضو بدن است. زمانی که مشکلی در قلب ایجاد می شود، خیلی از شما سریعا به پزشک مراجعه می کنید و می خواهید قبل از اینکه دیر شود، مسئله را پیگیری کنید‌. خوشبختانه علم آنقدر پیشرفت کرده که شما می توانید برای مشکلات مختلف قلبی راهکار های متفاوت را به کار بگیرید و درمان را به صورت صد در صدی انجام دهید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به باز کردن دریچه میترال با بالون صحبت کنیم که جزو درمان های رایج است. پس با ما همراه باشید.

توضیحات مربوط به مشکلات دریچه میترال

فرض کنید که به پزشک مراجعه می کنید؛ بهترین دکتر قلب تهران به عنوان مثال دکتر جوزانی را پیدا می کنید و برای مشکلات قلبی به او مراجعه می کنید، او تشخیص می دهد که شما به تنگی دریچه میترال دچار شده‌اید. گاهی اوقات مشکل شما به حدی رسیده که حتما باید درمان را آغاز کنید که چند مورد از روش های درمانی که در ادامه برایتان توضیح می دهیم قابل انجام است. همه چیز بستگی به این دارد که شما چه علائمی داشته باشید و بعد از آزمایش چه نتیجه ای تشخیص داده شود.

درمان دریچه میترال با بالون

درمان های مختلفی برای بهبود وضعیت دریچه میترال در نظر می‌ گیرند. مثلاً درمان با دارو، درمان با جراحی و تعویض دریچه میترال جزو روش های رایج است اما در این قسمت می خواهیم راجع به درمان این دریچه با بالون صحبت کنیم که احتمالا خیلی ها راجع به آن شنیده اید.

        در روش بالون یک عدد بالون را به قطر حدوداً ۲۴ میلیمتر تا ۲۸ میلیمتر از طریق کشاله ران وارد بدن می کنند.

        دستگاه آنژیوگرافی برای  قلب و دریچه میترال وجود دارد که از طریق آن به صورت زنده وضعیت را بررسی می‌ کنند و بالن را به سمت قلب می فرستند‌.

        بعد از اینکه مطمئن شدند محل بالن کاملاً مطمئن و مناسب است آن را باد می کنند و از این طریق دو قسمت دریچه کشیده می شود و از محل به هم چسبیده باز می شود.

        نسبت به عمل جراحی باز کردن دریچه میترال زمان کم تری خواهد برد و میزان عوارض و بستری آن در بیمارستان هم خیلی کمتر است‌.

        معمولاً در این عمل شما را بیهوش نمی کنند و سطح دریچه بلافاصله بعد از عمل بهبود پیدا خواهد کرد.

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
پراسوگرل چیست و چه تاثیری در بهبود بیماری قلبی دارد؟

        نکته ای که وجود دارد، این است که شما حتما باید به سراغ بهترین فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران بروید تا خیالتان از بابت این عمل راحت باشد. از طرفی دریچه میترال قلب شما باید به اندازه کافی منعطف و نرم باشد؛ تا زمانی که روش بالا را انجام می‌ دهند به خود دریچه آسیب وارد نشود و فقط محل اتصال آنها به یکدیگر دچار پارگی گردد که به ظرافت کار پزشک بستگی دارد.

        اگر جزو افرادی باشید که دریچه میترال شما سفت شده یا به اصطلاح استخوانی شده است، ممکن است عوارض عمل به خاطر نارسایی حاد  بیشتر از بقیه باشد.

        برای انجام بالون در دریچه میترال نباید نارسایی دریچه خیلی شدید باشد. در حقیقت نارسایی اولیه باعث می‌ شود تا نارسایی دریچه در حین بالون افزایش پیدا کند و شما نیاز به تعویض دریچه میترال پیدا کنید اما اگر شرایط معمولی باشد، حتماً درمان با بالون را برای شما انجام می دهند.

باز کردن دریچه‌ی میترال با بالون

باز کردن دریچه‌ی میترال با بالون

چه کسانی نباید دریچه میترال را با بالن باز کنند؟

افرادی که در ادامه معرفی می کنیم گزینه خوبی برای درمان دریچه میترال با بالون  نیستند:

        افرادی که داخل حفره های قلبشان لخته خون وجود داشته باشد.

        افرادی که دریچه میترال یا اطراف این دریچه آنها استخوانی شده باشد.

        افرادی که نارسایی متوسط تا شدید در دریچه میترال قلب خود دارند.

        افرادی که همزمان باید عمل جراحی دیگری مثل انواع بای پس عروق کرونر یا تعویض دریچه آئورت را انجام دهند‌.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل در مورد درمان دریچه میترال با بالون با شما صحبت کردیم. یکی از درمان های رایج که با کمترین عوارض انجام می شود؛ به شرطی که شما گزینه خوبی برای این درمان باشید. برای انجام این کار حتما باید به دنبال بهترین مراکز انجام اکو قلب تهران بروید تا مشکلتان دقیقاً تشخیص داده شود و بعد برای درمان اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =