قلب سالم

قلب سالم

لطفاپس از مطالعه امتیاز دهید

قلب سالم – در این مقاله می آموزیم برای اینکه یک قلب سالم در بدن خود داشته باشیم باید چه چیزهایی را مصرف یا از چه چیزهایی دوری کنیم. قلب یک عضو مهمی است که در بدن قرار دارد و عضو حیاتی بدن حساب می شود. سرعت ضربان قلب بسیار مهم است.

زمانی که قلب‌ ما خيلي تند يا كند می زند دچار مشكل مي‌شویم.

در صورت پدید آمدن این مشکلات بایستی به مراکز انجام اکو قلب برویم  تا آزمایش های لازم صورت بگیرد.

 

اهميت زمان ميان 2 تپش

از نظر علمي، HRV به مقدار زمان ميان 2 ضربه قلب و تغييرات موجود در اين زمان توجه دارد. دكتر ماجازاريچ در این زمینه می گوید: HRV فاصله میان 2 ضربان قلب است، برخلاف صداهاي قلب نمي‌توان آن  را شنيد ولی اين زمان به وسیله ی ميلي سكند يا هزارم ثانيه اندازه‌گيري مي‌گردد.

اگر تعداد ضربان بالا باشد و فاصله ی میان ضربان قلب بسیار کم باشد نشانگر وضعیت خوبی نیست . بنابراین فرد در این صورت می تواند به مراکز انجام اکو قلب مراجعه کند و آزمایش های لازم را انجام دهد

 

نکته: قلب سالم، قلبي است كه قابلیت این را داشته باشد که خيلي سريع سرعت خود را افزايش يا كاهش بدهد.

 

باید و نبایدها برای داشتن قلب سالم

 

دكتر زاريچ می گوید: زمانی که شما ورزش مي‌كنيد عضله های بدن آماده‌تر و هماهنگ‌تر مي‌شوند. اینکار موجب می شود شما تحمل بيشتري در برابر فشارها و فعاليت‌ها به دست آورید. شما با ورزش كردن منظم و مرتب مي‌توانيد به روش های گوناگونی به قلب‌تان كمك كنيد. یکی از راه های کمک به قلب این است که HRV خودتان را تنظيم كنيد. علاوه بر آن روش های دیگری وجود دارد که موجب افزايش یافتن HRV می شوند عبارتند از:  تنفس طولاني و عميق با کم کردن تعداد تنفس و داشتن تنفس های عميق و طولاني مي‌توانيم سيستم عصبي که به صورت خودکار عمل می کند را آرام كنيم و بدین طریق HRV خود را افزايش بدهيم. بهترين شکل اين است كه در هر دقيقه 7 بار مرتبه عميق و طولاني نفس بكشيم.

 

عدم تردد در ترافیک

آلودگي هوا موجب ایجاد مشكلات بسیاری  براي بدن می گردد. بهتر است از ماندن در ترافيك و بودن در مناطق آلوده خودداری کنیم. با اضافه كردن ماهي‌هاي روغني به غذای خود به سلامت بدن خود کمک کنید. زيرا امگا3 مي‌تواند تا مقداری اثرات مخرب آلودگي هوا را کم کند.

 

عدم خوردن در ظروف پلاستیکی

BPA يك ماده شيميايي است كه معمولا در صنايع پلاستيك  مورد استفاده قرار می گیرد. . به همین خاطر بهتر است از خوردن غذا در ظروف پلاستیکی خودداری کنیم. يكي از روش های مهم برای پیشگیری  از بیماری ها اين است كه از گرم كردن  غذاهای خود در ظروف پلاستيكي يا ريختن غذاي داغ در بشقاب‌ها و ظروف  پلاستيكي خودداري كنیم.
خوردن  ويتامين

با مطالعه مقاله زیر از ما حمایت کنید
سکته یا حمله قلبی چگونه رقم می خورد؟

 

افزايش ويتامين B12 در بدن موجب افزايش سلامت قلب است. با توجه به تحقیقاتی که در کشور آلمان انجام شد افرادي كه B12 کمی در بدن دارند دارای مشکلاتی در قلب هستند. ولی فقط 3 ماه بعد از مصرف مكمل‌هاي حاوي ويتامين B12 سطح سلامت قلب آنها هم افزايش يافت.  ما می توانیم با خوردن ماهي، لبنيات و آب ميوه‌هاي دارای ويتامين B12 و استفاده کردن از غلات و خوراكي‌هايي مانند جگر به بدن ویتامین B12 برسانيم.

 

رعایت کردن نکات بالا به ما کمک خواهد کرد که قلب سالمی داشته باشیم. و اگر کسی در صورت عدم رعایت آنها دچار بیماری های قلبی شد بایستی به مراکز انجام اکو قلب برود و آزمایشهای لازم را انجام دهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =